پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت معماری های تک و اکو تک


دانلود پاورپوینت معماری های تک و اکو تک

معماری تک و اکوتک

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 97

 

 

بخشی از محتوا:

با اوج گيری معماری در نيمه دوم قرن بيستم و معماران برای عملی كرن طرح ها و افكار بلند پروازانه خود سعی در نوآوری و آفرينش متفاوت با گذشته داشتند. همزمان با رشد علم معماری تكنولوژی نيز در حال رشد بودو بعضی از معماران بر جسته از جمله ميس ون دروهه و لوكور بوزيه اقدام به استفاده از تكنولوژی روز در معماری كردند. فلز و بتن از عواملی بودند كه با پيشرفت علم و خلاقيت برخی از معماران تاثير شگرفی در معماری نهادند و تا به امروز نيز با تحولات جديد همچنان مورد استفاده قرار می گيرد.

با گسترش تكنولوژی پايه های جنبشی جديد (كه بعدها های تک نام گذاری شد) بنيان گذاری شد. برای مثال ميتوان به ساختمان سيگرام (1958) ميس اشاره كرد. درآغاز اين جنبش فناوری تاثيرات نامطلوبی را در معماری به جای گذاشته و بيشتر به جنبه های كاركرد گرایی در معماری پرداخت و روح طراحی را در معماری نا ديده گرفت در حقيقت معماری پيچيده (فن آوری بالا ) و مبهم (روح معماری) را بوجود آورد. پس از گذشت چند سال از یک طرف مساله پيچيدگی در معماری و از طرف ديگر كم رنگ شدن عوامل محيطی در اين نوع طراحی باعث كم رنگ شدن اين جنبش گرديد.

همزمان با رشد جنبش های تک گروه حامی توسعه پايدار كه از سال 1970 شكل گرفته بوددر سال 1990 طی كنفرانسی ابعاد توسعه پايدار را كه شامل علم و تكنولوژی - ميگرديد بيان نمود. مسائل ذكر شده در مورد مشكلات های تک و از طرفی رشد توسعه پايدار همزمان با اين جنبش عده ای از معماران را بر آن داشت كه از تكنولوژی در هماهنگ سازی طبيعت با معماری استفاده كنند. اين امر منجربه ايجاد و شكل گيری معماری اكو تک در برابر اكو تک گرديد.

با پيشرفت اكو تک انواع گوناگونی از ساختمانها در زير مجموعه اين گرايش بوجود آمد كه هر كدام ويژگيهای خاص خود را دارد. در اين گرايش در حقيقت معماری و تكنولوژی بر روی يكديگر تاثير و متقابل گذاشته اند نه يكطرفه. از نمونه های شاخص اكو تک ميتوان به گنبد رايشتاک آلمان- شهرداری كاكه كاوا ـ بانک تجاری فاستر در آلمان و مركز ژان ماری اثر رنتزو پيانو اشاره كرد.

در سال 1971، دو معمار جوان ايتاليایی تبار به نام‌های ريچارد راجرز ساكن انگلستان و رنزوپيانو ساكن ايتاليا، در مسابقه طرح ساختمان مركز ژرژپمپيدو در پاريس در بين 681 شركت كننده برنده اعلام شدند. نمای اين ساختمان را مجموعه‌ای از دودكش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسيساتی و ستون‌ها، تيرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسيرهای رفت‌ و آمد تشكيل می ‌داد. اين معماران آغازگر سبكی در اروپا بودند كه به نام ‌های ـ تک يا تكنولوژی بسيار پيشرفته معروف گرديد.

به همين ترتيب، ساختمان‌های امروز می بايد نمايش دهنده عصاره فكری و تكنيكی عصر حاضر يعنی تكنولوژی باشد. نظريات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسيار به يكديگر نزديک است و می ‌توان گفت كه معماری ‌های ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شكلی تفاوت‌های بين اين دو مكتب معماری مشاهده می شود. به طور كلی می ‌توان بيان كرد كه ‌آن سادگی و بی پيرايگی كه در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمی شود و اگر معماران مدرن در طرح‌های خود ماشين را به نمايش می ‌گذارند، معماران های ـ تک داخل ماشيين و اجزاء آن را نشان می ‌دهند.

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما