پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت فرهنگ در معماری


دانلود پاورپوینت فرهنگ در معماری

فرهنگ در معماری

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 32

 

 

بخشی از محتوا:

تعریف فرهنگ:

اولين كاربرد واژه ی فرهنگ در انگليسی مربوط به پرورش حيوانات و به عمل آوردن محصولات زراعي بودو همچنين با مفهوم عبادات دينی ارتباط داشت. از قرن شانزدهم تا قرن نوزدهم، فرهنگ كم كم به معنای بهبود و اصلاح جامعه در كليت آن نيز به كار رفت و به منزله نوعی معادل ارزشی برای تمدن استفاده شد. با ظهور مكتب رمانتيسيزم در دوره انقلاب صنعتی واژه ی فرهنگ برای سنجش رشد معنوی به كار رفت اما با ظهور مليت گرایی رمانتیک در قرن نوزدهم، تعريف تازه اي از واژه ی فرهنگ ظاهر شد كه تأكيد خود را بر سنت و زندگی روزمره به عنوان ابعاد فرهنگ می نهاد. اين تحولات گوناگون تاريخي به نحوي مبهم در سه نوع كاربرد رايج اصطلاح فرهنگ انعكاس يافته است.

اشاره به رشد فكری، روحی و زيبایی شناختی فرد، گروه و جامعه. به اين معنی كه فرهنگ تقريباً معادل با تمدن و پيشرفت اخلاق فردی و جمعي در نظر گرفته می شود. (ديدگاه جامعه شناسان) دربر گرفتن تعدادی از فعاليت های ذهنی و هنری و محصولات آنها (فيلم، هنر و تئاتر). فرهنگ در اين كاربرد كمابيش معادل با هنرهاست. (ديدگاه زيبایی شناسان و منتقدين ادبی) برای مشخص كردن كل راه و رسم زندگی، اعمال، فعاليت ها، باورها و آداب و رسوم تعدادی از مردم، یک گروه يا یک جامعه. (ديدگاه مردم شناسان)

فرهنگ، فضا و معماری:

برای درک رابطه ی فرهنگ و معماری، ابتدا به رابطه ی فضا و فرهنگ اشاره می كنيم. فضا نيز همچون فرهنگ دارای ساختی اجتماعی است كه در جريان شكل دهی به تصور مردم از خودشان ساخته می شود. فضا در تقويت و تحول فرهنگی نقش اساسی دارد، زيرا الگوهای رفتاری مورد انتظار در داخل فضای خاص، ارزش های فرهنگی خاصی را منعكس می سازد. اين تعريف، دلالت بر ساخت فضایی ذهنی دارد. تأثير پذيری از فضای ذهنی، در محدوده ی فضای عينی و كالبدی، قابل درک می شود. معماری، عمل سازماندهی فضای ذهنی و عينی، به صورت در هم پيوسته است. طرح رابطه ی فرهنگ و معماری به ويژه در حوزه ی روان شناسی ، نياز توجه به رابطه ی انسان بامحيط مصنوع خويش را روشن می سازد.

این فایل شامل موارد زیر است:

عنوان

تعریف فرهنگ

فرهنگ، فضا و معماری

معماری معاصر ايران و مسأله ی نقد فرهنگی

الف: 1- پيش از انقلاب اسلامی

الف: 2- دوره ی پهلوی اول

الف: 3- دوره ی پهلوی دوم

ب: پس از انقلاب اسلامی

مصالح

معماری سنتی، معماری بدوی، معماری بومی، معماری نمادین

ساختار هندسه

استعداد مكان

ايده های فرم گرا از معماری گذشته

ايده های مفهوم گرا از معماری گذشته

معماری پست مدرن

جمع بندی

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما