پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت معماری و کامپیوتر


دانلود پاورپوینت معماری و کامپیوتر

معماری و کامپیوتر

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 39

 

 

بخشی از محتوا:

معماری و کامپیوتر:

تاریخ نگاران نشان داده اند که دست کم، دو انقلاب صنعتی وجود داشته است: انقلاب اول، در ثلث آخر قرن هجدهم میلادی آغاز شد که مشخصه آن تکنولوژیهایی جدید مانند ماشین بخار و ماشین نخ ریسی است که نمود آن، جایگزینی ماشین با افزار دستی می باشد. انقلاب دوم، تقریباً صدسال بعد روی داد که اختراع برق، موتورهای درون سوز، صنعت شیمی با مبنای علمی و آغاز تکنولوژی های ارتباطی همراه با گسترش تلگراف و اختراع تلفن از مشخصات آنار است.

بین این دو انقلاب، پیوستگی اساسی و نیز برخی تفاوت های بنیادین وجود دارد که مهمترین آنها اهمیت تعیین کننده ی دانش علمی در حفظ و هدایت توسعه ۱۸۵۰ تکنولوژی پس از سال میلادی است. دقیقاً به دلیل این تفاوتهاست که ویژگیهای مشترک این دو انقلاب ممکن است، بصیرت ارزشمندی در درک منطق انقلاب های تکنولوژیک فراهم آورد. ویژگی بارز انقلاب تکنولوژیک کنونی، نه محوریت دانش و اطلاعات، بلکه کاربرد انداز دانش و اطلاعات در تولید دانش و وسایل پردازش / انتقال اطلاعات در یک چرخه بازخورد فزاینده میان نوآوری و کاربردهای آن است. از این رو، کامپیوترها، سیستم های ارتباطی و کشف رمز و برنامه ریزی ژنتیک، همگی تقویت کننده و در امتداد ذهن انسانها هستند.

اینکه چگونه و به چه چیز می اندیشیم، در کالاها، خدمات و غيره تجلی می یابد. گرچه اسلاف علمی و صنعتی تکنولوژی های اطلاعاتی مبتنی بر الکترونیک را می توان دهها سال پیش از دهه ی ۴۰ میلادی سراغ گرفت، اما طی جنگ جهانی دوم و پس از آن بود که پیشرفت های تکنولوژیک عمده در الکترونیکخ داد: یعنی اولین کامپیوتر قابل برنامه ریزی و ترانزیستور که منشأ میکروالکترونیک و هسته ی حقیقی انقلاب تکنولوژی اطلاعات در قرن بیستم میلادی بود. لذا، تنها در دهه ی ۷۰ میلادی که تکنولوژی های جدید اطلاعاتی در سطحی گسترده انتشار یافتند، توسعه توامان خود را شتاب بخشیدند و در پارادایمی جدید گردهم آمدند. شاید بسیار یاری دهنده باشد اگر تکامل کامپیوتر را در محتوای تاریخی گسترده تری قرار دهیم. بسیاری از تحلیل گران، تاریخ کامپیوتر را به سهم مرحله مشخص تقسیم می کنند:

▪ درنخستین مرحله، کامپیوترهای حجیم با قالبهای نیرومند حکمران بودند که با پیشتازی «آی.بی.ام. »، «باروف» و «هانی ول» ساخته شده بودند. نسبت کامپیوترها به افراد غالباً برابر یک کامپیوتر برای یکصد دانشمند بود؛

▪ دومین مرحله شماره گری در اوایل دهه ی ۷۰ میلادی، زمانی شروع شد که مهندسان ، «زراکس پارک» متوجه شدند که نیروی کامپیوتر باوجود آنکه تراشه ها بزرگتر و وسیع تر می شوند، باز به حد انفجار رسیده است. آنها بین کامپیوتر و افراد، نرخ یا نسبتی را پیش بینی کردند. به نظر آنها، این نسبت عاقبت به یک کامپیوتر در برابر یک نفر خواهد رسید. برای آزمایش اینا اندیشه، در سال ۱۹۷۲ میلادی موفق به ساخت کامپیوتر «آلتو» شدند که نخستین کامپیوتر شخصی تا آن زمان بود. بعدها، اهداف و اندیشه های زراکس پارک کرا «آبل کامپیوتر »به عاریت گرفت و سرانجام، به خلق کامپیوتر «مکینتاش» توفیق یافت. عاقبت شرکت میکروسافت، اندیشه های زراکس پارک را در برنامه های ویندوز پذیرفت؛

▪ سومین مرحله زمانی است که کامپیوترها همگی به یکدیگر متصل هستند و نسبت کامپیوترها به انسان در حال جهش است، یعنی قریب به یکصد کامپیوتر در قبال هر شخص. هم اینک غول نرم افزار، میکروسافت، در مواجهه با موج پر از جزر و مد مرحله سوم که با اینترنت آغاز می گردد، به لرزه در آمده است.

فهرست مطالب:

عنوان

معرفی برخی از نمونه کارهای پیتر آیزنمن

معماری و کامپیوتر

سیر تحول اشکال از حلقه موبیوس به بطری کلاین

شهر فرهنگی گالیسیا

پروژه ربستاک آیزنمن، فرانکفورت، آلمان، 1992، ماکت سایت پلان و آنالیز دیاگرام طرح

پروژهx . آپارتمان مسکونی – اداری ، منهتن

دانشکده هنر، معماری و برنامه ریزی. دانشگاه سین یسناتی. آمریکا، ۱۹۹۲-۹۵

ساختمان ماکس راینهارد ، برلین ، آلمان.1992

مرکز گردهمایی کلمبوس. کلمبوس. آمریکا. 92-1990

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما