پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت منظر فرهنگی


دانلود پاورپوینت منظر فرهنگی

منظر فرهنگی

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 59

 

 

بخشی از محتوا:

میراث جهانی یونسکو (World Heritage Sites) به مجموعه مکان‌های فرهنگی و یا طبیعی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو مانند جنگل، کوه، آبگیر، صحرا، بقعه، ساختمان، مجموعه و یا شهر گفته می‌شود که بصورت فهرستی توسط کمیته میراث جهانی یونسکو همه ساله برگزیده شده‌اند. سایت‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند بر اساس کنوانسیون حفاظت از میراث جهانی فرهنگی و طبیعی‏ متعلق به تمام انسان‌های زمین، فارغ از نژاد، مذهب و ملیت خاص، محسوب می‌شوند و دولت‌ها موظف به حفظ و نگهداری این آثار هستند. بر پایه این کنوانسیون کشورهای عضو یونسکو، می‌توانند آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور خود را نامزد ثبت به‌عنوان میراث جهانی کنند. حفاظت از این آثار پس از ثبت در عین باقی‌ماندن در حیطه حاکمیت کشور مربوطه، به عهده تمام کشورهای عضو خواهد بود.

معیارها

معیار فرهنگی:

1- نشان دهنده یک شاهکار از نبوغ و خلاقیت انسانی باشد. 2- نشان دهنده تبادل ارزش‌های بشری در یک بازه زمانی در یک منطقه فرهنگی از لحاظ پیشرفت در معماری یا فناوری، برنامه‌ریزی شهری یا طراحی چشم‌انداز باشد. 3- گواهی بی‌همتا یا دست‌کم استثنایی بر یک سنت فرهنگی یا تمدن زنده یا از میان رفته 4- نمونه‌ای برجسته در معماری یا تکنولوژی که مرحلهٔ مهمی از تاریخ بشر را نشان دهد. 5- نمونه برجسته‌ای از تعامل بین انسان و محیط زیست و یا نماینده یک فرهنگ باشد. 6- به طور مستقیم مرتبط با رویدادها یا سنت‌های زندگی، افکار و عقاید یا آثار هنری یا ادبی دارای اهمیت عالی جهانی باشد.

معیارهای طبیعی:

1- پدیده‌ای بی نظیر طبیعی با زمینه‌های استثنایی و زیباشناسی باشد. 2- نمونه برجسته از مراحل و تغییرات تاریخ زمین‌شناسی باشد. 3- نمونهٔ برجسته از فرایندهای زیست محیطی و بیولوژیکی در تکامل و توسعه زمینی، اکوسیستم‌های ساحلی و دریایی و جوامع از گیاهان و حیوان‌ها باشد. شامل زیستگاه‌های طبیعی مهم از نظر تنوع زیستی و حاوی گونه‌های در خطر باشد.

این فایل شامل موارد زیر است:

عنوان

معیارها

معیارهای فرهنگی

معیارهای طبیعی

تعریف منظر فرهنگی

منظر فرهنگی ثمره يكی از دوگانه های بسيار مهم در انديشه غرب است

مناظر فرهنگی 4 دسته اند:

1.محوطه های تاریخی

2.مناظر تاریخی طراحی شده

3.مناظر محلی تاریخی

4.منظر بومی

ارگ بم

Uluru-Kata Tjuta National Park

Gobustan Rock Art Cultural Landscape

Rio de Janeiro: Carioca Landscapes between the Mountain and the Sea

The Persian Garden

Iwami Ginzan Silver Mine and its Cultural Landscape

Mapungubwe Cultura Landscape

Papahānaumokuākea Portovenere, Cinque Terre, and the Islands (Palmaria,

Tino and Tinetto) PaestCilento and Vallo di Diano National Park with the Archeological Sites of um and Velia, and the Certosa di Padula

Medici Villas and Gardens in Tuscany

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما