پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت مکان و فضا در معماری


دانلود پاورپوینت مکان و فضا در معماری

مکان و فضا در معماری

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 12

 

 

بخشی از محتوا:

مکان:

جایگاه و موقعیت مکان در معماری و پیدا کردن این ارتباط بین مکان و معماری مختلف دغدغه های اصلی پژوهشگران بوده. در کتاب معماری حضور زبان مکان، نوشته کریستیان نوربرگ شولتس نتایج زیر حاصل شده است. هنر مکان بنابه ساختار جزئی، کلی خود هنری است یابایگانی، از نظر اجرائی گزینش و گردآورنده و به لحاظ محتوا تاریخی است. تاریخ، کارکردی بنیادی در شکل هنر مکان دارد. و نقش آن تشویق و دگرگونی و پایداری است. درحالی که دیگر هنرها ازموقعیت دورانی که در آن پدید آمده اند تیعیت می شوند. هنر مکان، هنر کلیت هاست.

هدف از آن ارائه تصاویری ازجهان است تا با ایجاد برهم کنش میان آنها معنای چیزها آشکارگردد تصویر مکان را باید هر بار از نوبه چنگ آوردوفهم کرد. نقش مکان پذیرش وبه جسم آوردن زیست جهان است. زبان معماری ابزاری است که وقوع چنین رویدادی را امکان پذیر می سازد. فهم معماری چونان هنرمکان بدان معناست. که آثار منفرد دست به دست یکدیگر می دهند تا کلیتی را تشکیل دهند که به تک تک آنها می بخشد. هدف هنرمکان نیز حاکم ساختن آرامی و خاموشی در مکان است. در واقع عرفها و رسوم ساخت و سازپاسخی به محیط است و بر نمادین بنیادین استوار است که مکان نقش بنیادی در سنت ساخت و ساز دارد.ثبات و پایداری حتی بیشتراز راههای مقطعی، امکانات عادات و رسوم مختلف را فراهم می کند.

فضا:

فضا یک مقوله بسیار عام است. فضا تمام جهان هستی راپر می کند. ما را در تمام طول زندگی احاطه کرده است. فضا به محیط زیست اطراف ما احساس راحتی و امنیت می دهد. هر کاری که انسان انجام می دهد دارای یک جنبه فضایی نیز است یا به عبارتی هر عملی که انجام می شود احتیاج به فضا دارد.

این فایل شامل موارد زیر است:

عنوان

مکان

به گفته تریر

فضا

فضا در اندیشه اسطوره ای

در ادراک فضایی منجربه 3 نوع

فضا در اندیشه فیلسوفان یونانی

تعریف افلاطون

تعریف ارسطویی

فضادرپست مدرن

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 6,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما