پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله تاریخچه حمل و نقل ایران از گذشته تا معاصر


دانلود مقاله تاریخچه حمل و نقل ایران از گذشته تا معاصر

تاریخچه ی حمل و نقل ایران از گذشته تا معاصر

 

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 10

 

 

چکیده:

با رشد شتابان شهرنشینی در چند دهه اخیر، شهرها به عنوان بزرگترین مجموعه های زیستی جهان، پذیرای بیش از دو سوم جمعیت جهان تا سال 2020 خواهند بود. با گسترش این روند نهایتاً کره زمین به سمت تبدیل شدن به یک جهان شهری می رود. این روند درحالی به پیش می رود، که دردهه های اخیرجابجایی و حمل ونقل درشهرها بویژه شهرهای پرجمعیت همواره به عنوان یکی از اصلی ترین چالش های شهری مطرح بوده است. حمل و نقل بويژه در یک سده اخير با گسترش انواع وسايل نقليه موتوری و تغييرات فزاينده جمعيتی به يكی از اصلی ترين مشكلات شهرنشينی بدل گرديده است. پژوهش حاضر، بررسی روند تحول حمل و نقل است كه با مطالعه اسنادی و با استفاده از جديدترين و معتبرترين منابع انجام گرفته است. نتايج حاصل از مطالعه نشان می دهد در قرن گذشته یک تغيير جهت گيری كلی از حمل و نقل خودرو مدار به سمت گسترش شبكه های حمل و نقل همگانی و توسعه در نواحی پيرامونی آنها به وجود آمده است.

مقدمه:

جابجایی و انتقال دادن انسانها و يا اموال و کالا ها از جایی به جای ديگر در قلمرو حمل و نقل قرار مي گيرند. اين مسئله در واقع يکی از مشغله هاي مهم انسانی از ابتدایی ترين تا پيشرفته ترين مراحل توسعه بوده است. راه ها و وسائط نقليه دو رکن اساسی حمل و نقل می باشند. در گذشته که انسان مسافات زيادی پيموده و يا از پا و يا سر انسان بعنوان وسيله حمل و نقل استفاده می کرد نيازش به راه محدود بود اما از زماني که به توليدات زياد پرداخت نياز به ايجاد راه های بهتر و جاده هایی با مشخصات فنی و مناسب احساس کرد. تا اينکه امروزه استفاده از وسايل نقليه غول پيکر و سريع السير و راه هایی در زمين و هوا و دريا با کيفيت های بسيار بالا امری غير قابل اجتناب گرديده است.

فهرست مطالب:

عنوان

چکیده

مقدمه

روش تحقیق

1- وسایل حمل و نقل اولیه

2- ورود وسایل نقلیه چرخ دار به شهرها

3- حمل و نقل بوسیله ی کشتی

4- حمل و نقل بوسیله ی قطار

5- حمل و نقل هوایی

6- حمل و نقل بوسیله ی اتوبوس

7- حمل و نقل بوسیله ی قطار شهری (مترو)

8- حمل و نقل بوسیله ی اتوبوس تندرو

بحث و نتیجه گیری

مراجع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما