پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت نظریه پردازان و مشاهیر مدیریت


دانلود پاورپوینت نظریه پردازان و مشاهیر مدیریت

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 297

 

 

توضیحات:

آدام اسميت وتقسيم کار (تخصص گرایی):

تاريخ واقعی تولد آدام اسميت نامعلوم است اما با این حال،گفته شده که او را در 5 ژوئن سال 1723 غسل تعمید دادند.وی متولد کشور اسکاتلند می باشد وهنگام تولد پدرش را از دست داده بود.اسمیت در سال 1751 و در سن 28 سالگی به عنوان استاد منطق در دانشگاه گلاسکو برگزیده شدو در سال بعد به دریافت کرسی فلسفه اخلاق نائل گردید.سخنرانی های او موضوعات اخلاقیات،فن بیان ،فقه و اقتصاد سیاسی یا سیاست و درآمد را دربرمی گرفت. اسمیت در سال 1759 تئوری عقاید اخلاقی را که مجموعه سخنرانی های او در گلاسکو بود منتشر کرد ، این تئوری در فرانسه و آلمان نیز منتشر شد.در سال 1776 دوست مشهور او (دیوید هیوم) فوت کرد. اسمیت کتاب ”تحقیق و جستجو در ماهیت و علل ثروت ملل“ را منتشر کرد که در آن به طور مشروح به بررسی پیامدهای اقتصاد آزاد (اقتصاد بازار) پرداخته است.

این کتاب مفاهیمی را همچون منفعت طلبی ، تقسیم کار ، کارکرد بازارها و کاربردهای بین المللی اقتصاد آزاد (فارغ از دخالت دولت) دربرمی گرفت . اسمیت همچنین به خاطر نوشتن کتاب ”دست نامرئی“ مشهور شده است ، او در این کتاب نشان می دهد که چطور نفع شخصی ، استفاده ی کاراتر از منابع را در یک اقتصاد ملی هدایت می کند. آدام اسمیت سرانجام بعد از بیماری در 17 ژوئیه یال 1790 از دنیا رفت .بعد از مرگش معلوم شد که او قسمت هنگفتی از درآمدش را وقف کارهای بی شماری کرده است. بحث اسمیت از تقسیم کار در سه فصل ابتدایی کتاب ثروت ملل ، در تفکر مدیریت ، نقش بسزایی داشته است. او پیامد تقسیم کار را با تشریح یک کارخانه سوزن سازی نشان می دهد.

اسمیت سه دلیل را برای افزایش خروجی به خاطر تقسیم کار ، مطرح می کند که عبارتند از : 1- افزایش مهارت کارگر در نتیجه تقسیم کار 2- صرفه جویی در زمانی که عمدتاََ به خاطر تغییر از یک مرحله به مرحله دیگر از بین می رفت. 3- افزایش اختراع ابزارآلات و وسایل کار به طور کلی مبانی توسعه ی خط مونتاژ ، اصول اولیه ای بودند که آدام اسمیت در کتاب ثروت ملل به آنها پرداخت. ایده های او در مورد تقسیم کار ، برای ساده سازی کارها و زمان سنجی مهم هستند و همچنین به حوزه هایی مثل ساده سازی تولید قابل تعمیم می باشند. تاکید او بر روابط بین تخصص گرایی و تکنولوژی ، مشابه تئوری های چارلز بابیج و دیگر پیشگامان مدیریت است که بعد از او مطرح شدند.

چارلز بابیج و صرفه جویی های تخصص گرایی

چارلز بابیج در 24 دسامبر سال 1792 در حومه لندن به دنیا آمد. پدرش یک بانکدار ثروتمند انگلیسی بود و در سدسازی نیز اشتغال داشت. چارلز بابیج قسمت عمده ای از عمرش را بیماربود و فردی بدخلق و بی حوصله شده بود. او با وجود بیماری ، علاقه مند به آگاهی و دانستن بود و نهایتا برای مطالعه ریاضیات راهی کمبریج شد. بابیج در طول سالها فعالیت علمی در کمبریج در سال 1820 به اتفاق همکارانش موفق به راه اندازی انجمن اخترشناسی شد و در سال 1828 به درجه استادی در رشته ریاضیات دانشگاه کمبریج نائل گشت و برای هفت سال در این سمت فعالیت کرد توانایی ها و استعداد های او در ریاضی به وی کمک کرد ماشین حساب مشهورش را اختراع کند که پیشروی کامپیوترهای دیجیتالی امروزی شد.

بابیج علاوه بر کتاب ”اقتصاد ماشین آلات و تولید کنندگان“ بیش از 80 کتاب و جزوه تالیف کرده است که بیشتر آنها راجع به علوم و موضوعات فنی می باشند. سرانجام بابیج در 18 اکتبر سال 1871 در لندن چشم از جهان فروبست. تخصص گرایی بابیج قلمرو وسیعی از موضوعات را در کتاب ”اقتصاد ماشین آلات و تولیدکنندگان“ مورد بحث و بررسی قرار داده که در یکی از فصل های این کتاب به اهمیت ابزارها ، مکان کارخانه و واحدها و استفاده از ماشین های حساب پرداخته است. یکی از ویژگی های ارائه شده توسط بابیج ، تقسیم فیزیکی و فکری کار است. بابیج در این مورد از خود سوال می کند که اگر تخصص گرایی برای کارگران کارخانه به خوبی جواب می دهد. چرا این کار را برای ریاضیدانان انجام ندهیم؟

به اعتقاد بابیج تخصص گرایی، همچنین نوآوری ناشی تقسیم کار را ترغیب می کند. بابیج نیز همانند اسمیت معتقد است: متخصصی که در یک کار خبره می شود، به احتمال بیشتر می تواند مخترع یا مبتکر ابزار یا فرایندهایی برای بهبود کارش شود. نهایتا تخصص گرایی موجب سازگاری دقیق تر افراد با وظایفشان می شود. بابیج معتقد بود: با تجارت باید طبق اصول علمی رفتار نمود. او معتقد بود: منطق گرایی نه تنها در سطح کلان اقتصادی بلکه در سطح تجارت خرد نیز باعث نظم و کامیابی می شود. بعد از فوت بابیج کارهای او خصوصا در مورد ماشین حساب تا سال های 1940 مورد توجه کمی قرار گرفت تا اینکه دانشمند دیگر انگلیسی به نام آلن تورینگ که به اتفاق همکارانش بر روی پروژه رممز گشایی کامپیوترها در طول جنگ جهانی دوم کار می کردند، به کار قابل توجه بابیج در مورد اختراع کامپیوتر قابل برنامه نویسی پی بردند. نیمه دوم قرن بیستم نقطه عطفی در توجه به کارهای بابیج بود و در این ایام از او به عنوان پدر کامپیوتر یاد کردند.

فهرست مطالب:

عنوان

فصل اول

بخش اول: تئوری های كلاسيک سازمان

بخش دوم: مكتب رفتار سازمانی يا روابط انسانی (نئوكلاسيک ها)

فصل دوم

تئوری های يادگيری

فصل سوم

بخش اول: تئوری های نياز در انگيزش

فصل چهارم

تئوری های رهبری

قسمت اول: رهيافت رفتاری

قسمت دوم: رهيافت اقتضائی

فصل پنجم

سایر روانشناسان سازمانی

بخش سوم: نظریات راجع به سیستم

بخش چهارم: جامعه شناسان سازمان

منتقدان بوروکراسی

بخش پنجم: محیط سازمانی

بخش ششم: قدرت و سیاست در سازمان

بخش هفتم: فرهنگ سازمانی

بخش هشتم: استراتژی در سازمان

بخش نهم: تئوریهای تصمیم گیری

بخش دهم: نظریات راجع به کیفیت

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما