پیوند ها
آمار بازدید سایت
فرهنگ در نظریه سازمان و مدیریت
فرمت فایل: pptx
تعداد اسلاید ها: 14
مقدمه
بحث «فرهنگ سازمانی» از زوايای متعددی قابل بررسي است. اين مفهوم نزد برخي از نظريه پردازان سازمان و مديريت آنچنان اساسي و كليدي است كه با به كار گرفتن استعاره «فرهنگ» در مورد سازمان، اين بحث را مطرح كردهاند كه اساسا سازمان چيزي جز فرهنگ نيست و براي شناخت يك سازمان و مطالعه و تبيين مسائل مربوط به آن، مهمترين و اساسيترين كار اين است كه فرهنگ آن را شناسايي كنيم.
ظهور نظریه (فرهنگ سازمانی)
در نظریات جدید سازمان و مدیریت سازمانها مؤسساتي سودگرا و منفعتطلب فرض ميشوند كه هدف آنها دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده است؛ اهدافي كه توسط كساني كه در جايگاههاي رسمي هستند تعيين گرديده است اما ديدگاه «فرهنگ سازماني» مفروضات نظريه نوين سازمان را نميپذيرد و آن را انكار ميكند. بر اساس ديدگاه «فرهنگ سازماني»، بسياري از رفتارها و تصميمهاي سازماني به وسيله قالبهايي از مفروضات اساسي، كه از سوي اعضاي يك سازمان معتبر دانسته شده، از پيش مشخص شدهاند. آن قالبها و مفروضات به حيات و تأثيرگذاري خود بر رفتارها ادامه ميدهند.
فهرست مطالب:
عنوان
مقدمه
ظهور نظریه (فرهنگ سازمانی)
مفهوم فرهنگ و فرهنگ سازمانی
الگوي شاين از فرهنگ سازمانی
خرده فرهنگ های سازمانی
نتیجه گیری
پایان
فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی
پشتیبانی خرید: 09337266852
مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم