پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت مبارزه تلفیقی در انار


دانلود پاورپوینت مبارزه تلفیقی در انار

مبارزه تلفیقی در انار

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 29

 

 

مقدمه

انار درخت کوچکی است که در اقلیم های خشک و نیمه گرمسیری و مدیترانه ای رشد و باردهی خوبی دارد.

انار با نام علمی punica granatum L. از خانواده punicaceaeاز شاخه پیدا زادان و رده نها ندانگان می باشد ارقام مهم انار در شهرستان خلیل اباد به عنوان قطب تولید انار شامل ارقام خزر – شهوار- انار قند- شیشه کپ(رقم فردوس) می باشد. یکی از افات مهم اناردر این منطقه کرم گلو گاه انار با نام علمی spetrobates ceratoniae Zellerاز خانواده piralidae می باشد.

در این طرح بسیار گسترده بالاترین سطح مبارزه دراستان خراسان رضوی مربو ط به شهرستان خلیل اباد در کل کشور بوده که با موفقیت کامل به انجام رسیده است البته جمع اوری انار های الوده در طی فصل واستفاده از ارقام مناسب و مقاوم و کود دهی و ابیاری مناسب در تلفیق با مبارزه بیولوژِک ان را به صورت یک طرح ترکیبی موفق در کنترل کرم گلو گاه اناردر اورده است. یکی دیگر از اهداف IPMدر این منطقه به دست اوردن محصول پاک و بدون باقی مانده سم می باشد که در حال حاضر با ازمایش محصول انار در موسسه استاندارد خراسان رضوی این منطقه موفق به گرفتن کد ملی استاندارد از این سازمان شده است که کشاورزان با گرفتن مجوز برچسب کد دار روی انار ان را جهت صادرات به داخل و خارج از کشور مجاز نموده است بر اساس مستندات موجود در موسسه استاندارد خراسان رضوی میزان باقی مانده مواد شیمیایی در حد صفر وبسیارناچیز و پایین تر از حد نرم جهانی می باشد و این امر به خاطر عدم استفاده ازکود و سموم شیمیایی و استفاده از عوامل بیولوزیک مثل زنبور تریکو گراما و کود های حیوانی کاملا پوسیده و کود هایی با منشا گیاهی و طبیعی و استفاده از افت کش های بیو لوژِیک در کنترل افات و بیماریهای گیاهی بوده است (استفاده از عصاره های گیاهی مثل فلفل هندی وسیر توتون...) وکاشت گیاه شوید جهت حفظ و بقای عوامل مفیدی چون زنبور تریکو گراما.

برگزاری کلاس های ترویجی قبل از شروع مبارزه در تمام مناطق تحت پوشش 25مورد و تهیه فیلم و عکس 15مورد انجام که در سهولت امر مبارزه نقش مهمی را ایفا نمود.

فهرست مطالب:

عنوان

مقدمه

امار اجرایی مبارزه با کرم گلوگاه توسط انسکتاریوم با استفاده از زنبور تریکو گراما

اهداف

اجرای طرح

خسارت

مقایسه و پیشنهادات

خسارت کرم گلو گاه انار

 زنبور تریکو گراما به عنوان پارازیت کننده تخم آفات

بهترین روش کنترل

ردیابی و پیش آگاهی

IPM

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1372

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما