پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت کنه ها


دانلود پاورپوینت کنه ها

کنه ها

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 63

 

 

مقدمه و اهمیت کنه ها

کنه ها از نظر محیط زندگی در تمام مناطق کره زمین اعم از مناطق استوایی, قطبی , معتدله, دریاها و اقیانوسها , آبهای شیرین , چشمه های آب گرم , غارها , جنگلها و کوهستانها, در خاک و روی گیاهان و جانوران یافت می شود. گونه های مختلفی از کنه ها به گیاهان زراعی و درختان میوه , جنگلی , زینتی و غیره حمله کرده و بعضی از آنها در زمره آفات درجه اول گیاهان محسوب می شوند بویژه اینکه بعضی گونه ها علاوه بر خسارت مستقیم موجب انتقال بیماری های ویروسی در گیاهان می شوند.

وضعیت کنه ها در رده بندی

بدن متشکل از یک سری حلقه های متمادی است که از اسکلت خارجی کیتینی پوشیده شده و در زمانهای مختلف پوست اندازی می شود. تعدادی از حلقه ها به هم ملحق شده و تشکیل بخشهایی از بدن را می دهند که بخش جلویی به نام سر و بخش عقبی به نام دم گفته می شود.

هر یک از حلقه ها ممکن است دارای ضمایم یا پیوستهای مفصلی باشد که در اثر رشد لایه اکتودرمی به وجود آمده اند پیوستهای سر به قطعات دهان تبدیل شده اند دارای حفره عمومی بدن دارای تقارن جانبی دستگاه گوارش شامل لوله ای است که از دهان شروع و به مخرج ختم می شود. دستگاه گردش خون به صورت لوله باز با روزنه های (Ostia) جانبی قلبی دارای سیستم مرکزی اعصاب متشکل از یک گره جلویی در سر به نام مغز که به یک طناب عصبی شکمی و تعدادی گره های عصبی متصل می شود دارای اندامهای دفعی لوله ای شکل ( لوله های مالپیگی) که به لوله گوارش خالی می شود. تنفس از طریق آبشش یا لوله های تنفسی و سوراخهای تنفسی جنسهای نر و ماده مجزا , تخم آنها محتوی زرده می باشد.

فهرست مطالب:

عنوان

مقدمه و اهمیت کنه ها

وضعیت کنه ها در رده بندی

نکته

ایدیوزوما

کنه قرمز اروپایی

کنه تارتن دولکه ای

کنه ترکستانی

کنه زرد سیب

کنه قهوه ای پابلند

خانواده Eriophyidae

طرز خسارت

کنه گالی گلابی

کنه حنایی گوجه فرنگی (Aculops lycopersici)

کنه جوانه مرکبات (Eriophyes sheldoni)

کنه نمدی برگ موColomerus vitis

خانواده Tarsonemidae

طرز خسارت

کنه نیشکر Oligonychus sacchari

کنه ترکستانی Tetranychus turkestani

Bryobia praetiosa

خانواده Tenuipalpidae

طرز خسارت

Cenopalpus pulcher

Brevipapus obovatus کنه قرمز پاکوتاه چای

کنه خرما Raoiella indica

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1263

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما