پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله مکانیسم های کنترل نماتد ها بوسیله افزودن مواد آلی در خاک


دانلود مقاله مکانیسم های کنترل نماتد ها بوسیله افزودن مواد آلی در خاک

مکانیسم های کنترل نماتد ها بوسیله افزودن مواد آلی در خاک

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 31

 

 

مقدمه:

در سیستمهای متمرکز تولید محصول، برای چند دهه عمدّتاً کنترل نماتدهای پارازیت گیاهی به وسیله مواد شیمیایی تدخینی و نماتدکشها صورت میگرفت.در دهه اخیر به دلیل نگرانی از سلامتی انسان و محیط زیست چندین سموم تدخینی ونماتدکش از فروشگاه ها کنار گذاشته شدند. به دلیل درخواست مصرفکنندها جهت سلامتی موادغذایی کشاورزان مجبور شدهاند، کاربرد و استفاده مواد شیمیایی و آفاتکشها را کاهش دهند. کنار گذاشتن تدریجی متیل برومایداز سال 2005 در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله تأثیرات استراتژیک کنترل نماتدها میباشد.

و اکنون در بسیاری از کشورها فقط تعداد کمی از نماتدکشها وسموم تدخینی که اغلب فسفاتهایآلی و کارباماتها هستند جهت کنترل نماتد متداول و در دسترس میباشد. از میان آفتکشها، نماتدکشها بیشتر مسئلهساز هستند چون که ترکیبات شیمیایی نماتدکشها سمیت بالایی برای انسان دارد وکاربرد آنها در خاک ومکانهای مشابه آن باعث آلوده شدن آبهای زیرزمینی میگردد. همچنین برخی از آنها توسط گیاهان جذب میگردد.استفاده از روش افزودن موادآلی به خاک یک عملیات زراعی سنتی است که باعث بهبودی ساختار و حاصلخیزی خاک میگردد.

همچنین یک روش کنترلی شناخته شده برای بیماریهای خاکزاد از جمله نماتدهای پارازیت گیاهی میباشد. همچنین افزودن موادآلی به خاک میتواند سیستم کشاورزی طبیعی و متحمل را کاربردی کند و کشاورزان سنتی را قادر میسازد که استفاده از نماتدکش را کاهش دهند. بسیاری از نواع اصلاح آلی خاک جهت کنترل نماتدها آزمایش شده است وتعدادی از آنها در Rodriguez-kabana (1986) منتشر شده است. بسیاری از اصلاحات متداول نیازمند تولیدات صنایع کشاورزی از جمله: کود حیوانی، کمپوست و بقایایی گیاهی هستند.

یکی از مشکلات استفاده از این روش کنترلی برای نماتدها، تناقض در راندمان کنترل میباشد که بشدت تحت تأثیر نوع موادآلی و خاک است. درک مکانیسمهای درگیر در کنترل نماتدها به وسیله اصلاح کردن خاک نیازمند بهبود کردن روشها و به دست آوردن حداکثر تأثیر کنترل میباشد. تمرکز این نشریه در مکانیسمهای احتمالی حاکم بر بازداری نماتدها در اصلاح کردن خاک بیشتر از انواع اصلاحات میباشد و مباحث احتمالی برای افزایش راندمان کنترل نماندها به وسیله افزودن موادآلی به خاک است.

آزاد شدن ترکیبات فیتوشیمیایی نماتدکش توسط گیاهان قبل از آلودگی گیاه به نماتد گیاهان در زمان بیماری با ترشح ترکیبات آلی خود به عنوان آفت کش عمل میکنند. آنالوگهای طبیعی و سینستیک اساس ترکیبات طبیعی هستند که برای استفاده در کنترل آفات در گیاهان توسعه وگسترش یافته، مانند استفاده از پیریترین و پیرتیروئیدها به عنوان حشرهکشها. بسیاری از ترکیبات نماتدکشی از گیاهان جداسازی و شناسایی شده است.

اما تعداد بسیاری کمی از گیاهان شناخته شده که محتوای ترکیباتی هستند که برای کنترل نماتدها به عنوان اصلاحات خاکی در بخش تجاری استفاده میشود. اگرچه بسیاری از گیاهانی که به عنوان اصلاحات خاک جهت کنترل نماتدها در مقیاس کوچک آزمایشگاهی استفاده شده، فقط تعداد کمی گزارش درباره شناسایی ترکیبات نماتدکشی در برخی از گیاهان دردست است. متأسفانه بهترین آگاهی من روی ترکیبات نماتدکشی فعال که توسط تمهیدات گیاهان در اصلاح خاک ترشح میشود، متمرکز شده است، که میتوان به تأثیر مستقیم ترکیبات نماتد کش روی نماتدها اشاره کرد. که هرگز قابل سنجیدن نیست.

فهرست مطالب:

عنوان

مقدمه

آزاد شدن ترکیبات فیتوشیمیایی نماتدکش توسط گیاهان قبل از آلودگی گیاه به نماتد

سریش

گیاهان خانواده کاسنیان (Asteraceae)

سایر گیاهان

تولید ترکیبات نماتدکشی در طی تخریب و تجزیه مواد آلی

ترکیبات مشتق گلوکوسینولیت ( Glucosinolate)

اسید های آلی

ترکیبات نیتروژنی

ترکیبات مشتق گلیکوسید

سایر ترکیبات

افزایش میکرواورگانیسم های آنتاگونیست

بقایای گیاهی

کود های حیوانی

مواد کیتینکمپوستها

سایر مواد

افزایش تحمل و مقاومت در گیاهان

توسط میکرواورگانیسمها

توسط ترکیبات طبیعی

تغییرات فیزیکی در خاک

توسط ترکیبات طبیعی

نظریه

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1120

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما