پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله بررسی رابطه استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی


دانلود مقاله بررسی رابطه استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی

بررسی رابطه استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 64

تابستان 96

 

 

چکیده:

موضوع تحقیق در خصوص بررسی استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای در افت تحصیلی دانش آموزان است . گرایش بیش از حد به بازی های رایانه ای و اثرات منفی این بازیها روی اقشار مختلف در جامعه با توجه به اینکه اغلب گرایش به بازی های رایانه در نوجوانان دیده می شود ، در پی بررسی نقش و تاثیر بازی های رایانه ای بر روی کودکان و نوجوانان و تاثیرات مثبت و منفی آن بر روی افت تحصیلی دانش آموزان هستیم ، این تحقیق دارای دو فرضیه میباشد که استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای باعث افت تحصیلی در دانش آموزان می شود و استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای باعث افت تحصیلی در دانش آموزان نمی شود.

متغییر های این تحقیق بازی های رایانه ای و افت تحصیلی است. این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی است ، از جمعیتی تعریف شده از دانش آموزان راهنمایی دخترانه و با متغییر مشخص وابسطه و مستقل به انجام رسید ، ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای مشتمل بر 25 سئوال بر اساس طیف لیکرت بود ، جهت دستیابی به اهداف از آزمون کای دو ، تحلیل واریانس ، انحراف معیار و میانگین استفاده شد.

ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است که شامل 15 سئوال بسته پاسخ بود که 8 سئوال مربوط به فرضیه اول ، 7 سئوال مربوط به فرضیه دوم میباشد ، برای هر سئوالی جدولی تهیه شده و نمودار ستونی مربوط به آن رسم شد ، سپس میانگین جنیه های مثبت و منفی سئوالات مربوط به هر فرضیه بدست آمده و جدول نمودار مربوط به آنها رسم شده است و نتایجی که از فزضیه اول و دوم به دست آمده نشان میدهد که استفاده بیش ازحد بازی های رایانه ای باعث افت تحصیلی دانش آموزان می شود و اثرات روحی و روانی و جسمی نیز بر روی دانش آموزان می گذارد و راهکارهایی برای کاهش اثرات منفی استفاده بیش از حد از بازیهای رایانه ای ارائه شده است.

مقدمه:

بازي، هم چنان که وسیله سرگرمی است، جنبه آموزشی و سازندگی نیز دارد و در برخی از موارد اشتغال کودك به بازي بیش از ارزش خواندن کتاب است . کودکان در خلال بازي ها به ویژه بازي هاي آموزشی، به مفاهیم ذهنی جدیدي دسترسی پیدا م یکنند و مهارت هاي بیشتر و بهتري را کسب می نمایند. آنان به کمک بازي، تجارب ارزنده اي به دست می آورن د و در حین بازي، مطالب آموختنی بدون فشار و با میل و رغبت فرا گرفته می شود . به همین دلیل برخی مربیان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت معتقدند که هرگونه مطالب درسی را باید فقط همراه با بازي به کودك آموخت و اصولاً بهتر است ساعات رسمی دروس مدارس ابتدایی را به ساعات بازي هاي خلاق و آموزنده تبدیل کرد, 2009 ) ( Aazami. به موازات راه یابی فن آوري رایانه به تمامی لایه هاي زندگ، بازيها نیز دست مایه این فن آوري قرار گرفته اند و یکی از جلوه هاي زندگی کودکان را تحت عنوان باز يهاي رایانه ای به وجود آورده اند. بازي رایانه اي را می توان، منبع یادگیري و نیز سرگرمی به شمار آورد و کودکان از این راه راهبردهاي تعمیم یافته اي را به منظور یادگیري براي یادگیري به دست آوردند. بازي رایانه اي، باعث بهبود تجسم فضایی(Squirck, 2006) و افزایش مهارت انتزاعی ذهنی آزمودنی ها می شود.(Suppes, 2006) بازي هاي آموزشی رایانه اي به دلیل انعطاف پذیري در دسترسی به انواع برنامه ها ، خودپویایی، محتواي غنی و توانایی پاس خگویی به نیازهاي فراگیران، بسیار مورد توجه نظام هاي آموزشی قرار گرفته است .(Zofan & Lotfipoor, 2009) شناخت انواع بازي رایانه اي به ویژه جایگاه بازي آموزشی رایانه اي در نظام آموزشی کشور و استفاده از آن به عنوان ابزار کمک آموزشی در این برهه از زمان ضروري به نظر م یرسد. کودکان در خلال بازي ها به ویژه بازي هاي آموزشی به مفاهیم ذهنی جدیدي دسترس ی پیدا می کنند و مهارت هاي بیشتر و بهتري را کسب می نمایند. بازي به کودك کمک می کند تا دنیایی را که در آن زندگی می کند، بشناسد، بفهمد، کنترل کند و میان واقعیت و تخیل فرق بگذارد.(Firoozi, 2000 ) نحوه آموزش و ارایه مطالب اگر به شیو ه هاي متعدد و مختلفی باشد، بهتر نتیجه می دهد، چه بهتر که یکی از این روش هاي آموزش را غیر از توضیح معلم و روش هاي معمول کلاس به این صورت بنا بگذاریم که کودکان نسبت به درك و فهم خود ، به تجربه، دستکاري و تکرار مفاهیم و اصول دروسی که می خواهند بیاموزند، دست بزنند.(Khodaei Khiyavi, 2001 ) استفاده کودکان از ابزار و وسایل آموزشی در بیان احساسات و افزایش خزانه لغات و مفاهیم کلمات آنها را کمک خواهد کرد.

فهرست مطالب:

عنوان

فصل اول: روش تحقیق

1-1 مقدمه 3

2-1 بیان مسئله : 4

3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق : 4

4-1 هدف تحقیق : 6

5-1 فرضیه ها : 6

6-1 متغیرهای تحقیق : 6

7-1 تعاریف مفاهیم کلیدی : 6

فصل دوم :ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

1-2 مقدمه 8

-2تعریف افت تحصیلی : 9

3-2 علتهای افت تحصیلی : 9

4-2 تعریف ارزشیابی : 10

5-2 انواع ارزشيابي 11

1-5-2 هدف ارزشيابي تكويني يا مستمر : 16

2-5-2 شيوه هاي اجرايي ارزشيابي تكويني يامستمر: 18

3-5-2 نظام نمره دادن در ارزشيابي مستمر : 21

6-2 فواید بازی های رایانه ای برای کودکان : 22

7-2 تاثیرات بازی های رایانه ای خشونت آمیز بر روی کودکان و نوجوانان 23

8-2 تعاريفي از خشونت در رسانه‌ها 24

9-2 تحقيق در خصوص تاثيرخشونت و رسانه‌ها 25

1-9-2 گمراهي بازيگران بازيهاي اينترنتي/ويدئويي خوشونت آميز 26

2-9-2 ماهيت و تأثيرات خشونت در رسانه بر روي كودكان و نوجوانان 29

10-2 حساسيت زدايي 30

11-2 راه‌كارهاي مداخله ي ممكن و احتمالي 31

فصل سوم : روش انجام تحقیق

1-3 جامعه آماری : 35

2-3 نمونه و روش نمونه گیری : 35

3-3 ابزار های جمع آوری اطلاعات : 38

4-3 روش های آماری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات : 39

فصل چهارم :یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آن ها

1-4یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها : 40

1-1-4 تجزیه و تحلیل مربوط به فرضیه اول : 40

1-1-1-4 سئوالات پرسشنامه : 40

2-1-1-4 نمودارهای تحلیلی فرضیه اول 42

2-1-4 تجزیه و تحلیل فرضیه 2 : 45

1-2-1-4 سئوالات پرسشنامه : 46

2-2-1-4 نمودارهای تحلیلی فرضیه دوم 47

فصل پنجم : خلاصه و نتیجه گیری 1-5

خلاصه و نتيجه گيري 52

2-5 محدودیتهای تحقیق : 53

3-5 پیشنهادات : 54

منابع 55

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما