پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت سلول های سیستم ایمنی


دانلود پاورپوینت سلول های سیستم ایمنی

سلول های سیستم ایمنی

 

 

نوع فایل: PowerPoint

تعداد اسلاید (ها): 27

 

 

چکیده ای از متن:

راهکارهای سیستم ایمنی برای پاسخ حفاظتی

ایجاد پاسخ سریع در برابر تعداد کم میکروب های مختلف که از هر مکانی وارد بدن شده باشند شناسایی هر آنتی ژن توسط سلول ایمنی مناسب و پاسخ متناسب با آن ایجاد مکانیسم هایی برای پاسخ به آنتی ژن در هر جایی از بدن(حتی دور از محل شروع و القای پاسخ ایمنی)

فاگوسیت ها

شامل نوتروفیل ها و ماکروفاژها هستند عملکرد اصلی آن ها شناسایی، بلع و تخریب میکروب هاست پاسخ عملکردی آن ها در دفاع میزبان شامل مراحل متعددی است: فراخوانی به محل عفونت شناسایی میکروب با استفاده از گیرنده های سطحی فعال شدن پس از شناسایی بلع میکروب توسط فرایند فاگوسیتوز تخریب میکروب های بلع شده با مکانیسم های مختلف.

فاگوسیت های تک هسته ای

از یک پیش ساز مغز استخوان منشا گرفته در خون گردش کرده و بالغ می شود و در بافت فعال می شوند مونوسیت ها دارای قطر 15 – 10 میکرون و هسته لوبیایی شکل هستند سیتوپلاسم حاوی گرانول های ظریف لیزوزوم، واکوئل های فاگوسیتیک و فیلامان های سیتواسکلتی مونوسیت ها پس از ورود به بافت فعال شده و ماکروفاژ نامیده می شوند بر اساس بافت مقصد نام های متفاوتی می گیرند: سیستم عصبی مرکزی = میکروگلیال عروق سینوزوئیدی کبد = کوپفر راه های هوایی ریوی = ماکروفاژ آلوئولی فاگوسیت چند هسته ای استخوان = استئوکلاست.

فهرست مطالب:

عنوان

راهکارهای سیستم ایمنی برای پاسخ حفاظتی

فاگوسیت ها

نوتروفیل

فاگوسیت های تک هسته ای

اعمال ماکروفاژها

ماست سل

بازوفیل

ائوزینوفیل

سلول های عرضه کننده آنتی ژن

سلول های دندرتیک

سلول های عرضه کننده آنتی ژن به لنفوسیت های T اجرایی

سلول های دندرتیک فولیکولی

لنفوسیت ها

بقای لنفوسیت بکر توسط 2 سیگنال صورت می گیرد

لنفوسیت های اجرایی

لنفوسیت های خاطره

پایان

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما