پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت روش های تمرین و آموزش املاء


دانلود پاورپوینت روش های تمرین و آموزش املاء

روش های تمرین و آموزش املاء

 

نوع فایل ها: PowerPoint

تعداد اسلاید (ها): 41

تعداد فایل ها: 4

 

چکیده:

آموزش املا همراه با شیوه های خلاق و متنوع

املاء چیست؟

انتقال عین کلام است به نوشتار. آن هم نوشتار رسمی، گفتار محاوره ای در املا به كار گرفته نمی شود.

اهداف اصلی املاء:

1-درست نویسی: تبديل نشانه های آوایی به نوشتاری

2-زیبا نویسی: از نظر اندازه، فونت و فاصله بين كلمه ها

3-خوانا نویسی: بدون غلط، تميز و زيبا مطابق با رسم الخط كتاب درسی

نحوه ی قرائت املاء:

متن املاء قبل از نوشتن دانش آموزان یک بار خوانده شود و از بچه ها خواسته شود كه متن را به دقت گوش دهند، بدون آنكه چيزی بنویسند.

حال متن املاء با صدای رسا و شمرده خوانده شود. در تقرير املاء رعايت زبان معيار و تلفظ صحيح كلمه ها و تركيب ها ضروری است.

از تکرار زیاد و غير ضروری پرهيز شود چرا كه اين موجب کند نویسی و بی توجهی می شود.

هنگام قرائت علائم سجاوندی توسط آموزگار بيان، تا دانش آموزان درست و دقيق بنويسند. متن املاء در پايان یک بار دیگر خوانده شود. متن املاء کلمه به کلمه قرائت نشود بلكه به صورت گروه كلمات به هم مرتبط بيان، تا ارتباط معنایی و انسجام کافی رعایت شود. پس از تصحيح املاء لازم است: دانش آموزان کلماتی را که نوشته اند به طور صحيح و خوانا در پايان املاء بنويسند و آن ها را در جمله های مناسب به کار ببرند. در صورت امكان برای کلمه یا کلمات اشتباه نوشته شده یک یا دو واژه هم معنی، مترادف يا متضاد يا هم خانواده بيان گردد. (با راهنمایی آموزگار و والدين) دیکته را در دفتر مشق با رعايت حاشيه و علايم سجاوندی پاکنویس نماید و صورت صحيح كلمه هایی را که اشتباه نوشته است به منظور توجه بيشتر با رنگ ديگر بنويسد.

شیوه های خلاق و متنوع آموزش املاء

1-املاء به صورت گروهی: دانش آموزان به گروه 2-3 نفری تقسیم می شوند از هر گروه قسمت هایی را انتخاب کرده به صورت یک متن پیوسته دیکته می شود تا بچه ها بنويسند. متناسب با آنچه كه بچه ها نوشته اند معلم امتياز حاصل هر گروه را اعلام می دارد. در اين نوع املاء نويسنده متن در هر گروه دانش آموز ضعيف آن گروه می باشد.

2-املای خطابه ای: فراگيران در گروه به هم املا می گویند یا به اوليا و خواهر برادر در منزل املاء گفته می شود و تصحيح توسط گوينده صورت می پذیرد. در این تثبیت یادگیری املایی و صحيح نوشتن واژه ها مد نظر است.

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاين محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما