پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله تغییرات نرخ ارز و تورم در ایران: تحلیل عبور نرخ ارز


دانلود مقاله تغییرات نرخ ارز و تورم در ایران: تحلیل عبور نرخ ارز

تغییرات نرخ ارز و تورم در ایران: تحلیل عبور نرخ ارز

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 13

 

 

مقدمه:

اثرگذاری نوسانات نرخ ارز بر تورم در سطوح کلان به عنوان یکی از رایج ترین مباحث مدنظر قرار گرفت؛ زیرا نرخ ارز جزء مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت مواد اولیه، کالاهای واسطه ای، تجهیزات سرمایه ای و کالاهای نهایی می‌باشد و با توجه به وابستگی بالای تولید و مصرف به واردات، بیانگر آن است که در شکل گیری فشارهای تورمی‌ نقش مؤثری را ایفا می‌کند. در ادبیات مالیه بین الملل رابطه بین سطح عمومی قیمت ها و نرخ ارز به اثر انتقالی عبور نرخ یا درجه عبور نرخ معروف است که امروزه مورد توجه اقتصاددانان واقع شده است و در سالهای اخیر بخش عمده ای از مطالعات را به خود اختصاص داده است. به دلیل تغییر و تحولات عمیق در نظام ارزی ، متغیر نرخ ارز بیش از پیش به عنوان عامل کلیدی و اثرگذار در سیاست‌های اقتصادی خودنمایی کرده و تأثیر نوسانات آن بر تورم، از مباحث رایج اقتصاد شده است. در غیر این صورت اگر تغییر نرخ ارز به میزان یک درصد، منجر به تغییر کمتر از یک درصد در قیمت داخلی کالاهای وارداتی شود، در این حالت بیان می شود که عبور نرخ ارز به صورت جزئی یا ناقص بوده است. نرخ ارز به عنوان قیمت یک واحد پول خارجی بر حسب واحدهای پول داخلی تاثیر مهمی بر متغیرهای کلان اقتصادی همچون تولید، صادرات، تراز پرداختها و غیره دارد. عبور نرخ زمانی به صورت کامل صورت می گیرد که همزمان با افزایش نرخ ارز به میزان یک درصد، قیمت داخلی کالاهای وارداتی نیز به میزان یک درصد افزایش یابد. درجۀ عبور نرخ ارز به صورت درصد تغییر قیمت داخلی کالاهای وارداتی به ازاء یک درصد تغییر نرخ ارز بین کشورهای وارد کننده و صادر کننده تعریف می شود.

فهرست مطالب:

عنوان

چکیده

1- مقدمه

2- مطالعات تجربی

3- مواد و روشها

4- یافته های تحقیق

5- نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع

 پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاين محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2137

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما