پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله تعيين بازده نسبت به مقیاس در باغات انگور استان آذربایجان غربی


دانلود مقاله تعيين بازده نسبت به مقیاس در باغات انگور استان آذربایجان غربی

تعيين بازده نسبت به مقیاس در باغات انگور استان آذربایجان غربی

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 14

 

مقدمه:

انگور از صادرات ناچیزی برخوردار است، ولی ایران دومین کشور صادرکننده ی کشمش جهان است که طی دوره ی1992-2002 صادرات این محصول8/53 هزار تن به 6/128 هزار تن افزایش یافته است. انتخاب شکل تابعی مناسب برای تابع تولید که بتواند ارتباط نهاده ها و محصول را بهتر نشان دهد، می تواند در تعیین کشش مقیاس و همچنین بازده مقیاس، کمک نماید. به گونه ای که آمارها نشان می دهد سطح زیر کشت انگور از 227 هزار هکتار در سال 1371 نرخ رشدی معادل 8/1 درصد به 300 هزار هکتار در سال های اخیر افزایش یافته است. نتایج نشان می دهد که بازده ثابت نسبت به مقیاس در مزارع منطقه وجود دارد ، به عبارت دیگر توليد در مزارع يا واحدهاى توليد کوچک يا بزرگ از نظر کارآئى تفاوتى ندارد. ادامه ی این روند، در حالی که بستر لازم برای تولید کارا و مناسب و متناسب با قیمت واقعی این محصول فراهم نگردد، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. وجود باغات فراوان انگور در استان آذربایجان غربی و مطرح بودن این شهر به عنوان چهارمین شهر کشور از حیث کمیت انگور شایان توجه است. اسلامی و همکاران، 1384) تعیین شرایطی که بتواند بازده افزایشی مقیاس را در تولید محصولات ایجاد نماید ، بسیار مهم است. در ایران نیز انگور یکی از محصولات مهم باغی است که جایگاهی ویژه در تغذیه و حفظ سلامتی افراد جامعه دارد (زارع، 1384. از آنجا که کاشت بیشتر محصولات باغی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و کشاورزان رغبتی برای احداث باغ ندارند.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

روش تحقیق

گردآوری اطلاعات

نتایج

نتیجه و بحث

منابع


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1341

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما