پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله بررسی تاثیر تغییر اقلیم و ریزگردهای نمکی بر عملکرد باغات


دانلود مقاله بررسی تاثیر تغییر اقلیم و ریزگردهای نمکی بر عملکرد باغات

بررسی تاثیر تغییر اقلیم و ریزگردهای نمکی بر عملکرد باغات

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 6

 

 

مقدمه:

در سال های اخیر دریاچه ارومیه و حوضه آبریز آن با یک بحران اکولوژیکی بی سابقه و جدی مواجه شده است و کاهش نزولات آسمانی، گرم شدن هوا و افزایش احداث سد های مخزنی بر روی رودخانه های منتهی به این دریاچه و احداث پل شهید کلانتری در عرض دریاچه باعث شده تا از آب این دریاچه تا حد زیادی کاسته شود‌. از يك سو برداشت مفرط از منابع آبهاي زير زميني باعث شوري آب چاه‌هاي كشاورزي شده و از سوي ديگر، راندمان آب در بخش كشاورزي تنها در حدود 30% است؛ به عبارت ديگر كشاورزان منطقه نزديك به 70% از آبي را كه با استفاده از انواع تمهيدات فني در اختيار شان قرار مي گيرد، تلف مي كنند. تبدیل شدن ۲۵۰ هکتار از سطح دریاچه به شوره زار، افزایش شوری آب، تلفات شدید پرندگان و گونه های گیاهی حاشیه دریاچه، تخریب اراضی کشاورزی و افزایش خسارت های اقتصادی، اجتماعی و تغییر و تاثیر منفی بر اقلیم منطقه از اثرات زیانبار کاهش آب دریاچه ارومیه عنوان شده است. افزایش روبه رشد جمعیت، توسعه شهرها، پیشرفت سریع تكنولوژی، گسترش زمین های كشاورزی، انتقال آلودگی های مختلف صنعتی، كشاورزی و خانگی به وسیله رودخانه های منتهی به آن و تخلیه انواع فاضلاب ها به دریاچه از تهدیدات مهم بوم سازگان دریاچه ارومیه می باشند. طی سال های گذشته با وجود خشکسالی هر سال ۵ درصد به تولیدات کشاورزی استان های حاشیه این دریاچه افزوده شده است و این امر نشان دهنده آن است که فشار بر منابع آبی اعم از آب های سطحی و زیرزمینی به شدت افزایش یافته است. در صورت تداوم شرایط حاکم بر این منطقه شاهد تبدیل شدن هزاران هکتار از سطح دریاچه ارومیه به شوره زار، افزایش شوری آب، تخریب اراضی کشاورزی، گسترش خاك‌هاي شور، وارد شدن خسارت های اقتصادی-اجتماعی خواهیم بود.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

مواد و روش ها

نتایج و بحث

پیشنهادات

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما