پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله برآورد منافع بالقوه توریستی و تفریحی با استفاده از روش انتقال منافع


دانلود مقاله برآورد منافع بالقوه توریستی و تفریحی با استفاده از روش انتقال منافع

برآورد منافع بالقوه توریستی و تفریحی با استفاده از روش انتقال منافع

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 17

 

مقدمه:

در این مطالعه از روش انتقال منافع (Benefit Transfer) برای برآورد ارزش تفریحی استفاده شده است. منابع طبیعی منافع اقتصادي بسياري اعم از ملموس و ناملموس براي بشر فراهم مي‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎كند كه مي‎‎‎توان اين ارزش‎‎‎‎ها را به ارزش‎‎‎‎‎‎‎هاي مستقيم1، ارزش‎‎‎‎‎هاي غيرمستقيم2، ارزش انتخاب3 و ارزش وجودي4 تقسيم‎‎‎‎‎‎‎بندي نمود. ارزش مستقيم مربوط مي‎‎‎‎‎‎‎شود به استفاده مستقيم از منابع كه در مورد دریاچه علاوه بر بازرگاني و تجارت آبزیان، ذخایر آبی ، مواد معدنی و … است. اين سيستم‎‎‎ها ساز و كار لازم براي افزايش رفاه بشر را فراهم مي‎‎‎آورد و لذا كمي و قابل فهم كردن اين منافع از اهميت بالاي برخوردار است. ارزشگذاري اقتصادي را مي‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان به گونه‎‎اي مثبت در هر چه بهتر نمودن سياست‎‎‎‎هاي زيست محيطي دخالت داد. تلاش‎‎‎‎‎‎‎‎‎هاي موجود براي برآورد ارزش پولي خدمات اكوسيستم نقش مضاعفي در مديريت تلفيقي انسان و سيستم‎‎‎هاي طبيعي ايفا مي‎‎‎‎‎‎كند. در سطح خرد، مطالعات ارزشگذاري باعث دستيابي به اطلاعات مربوط به ساختار و كاركرد اكوسيستم‎‎‎‎‎‎ها و نقش متنوع و پيچيده آنها در حمايت از رفاه انساني مي‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گردد و در بعد كلان، ارزشگذاري اكوسيستم مي‎‎‎تواند در ايجاد و اصلاح شاخص‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هاي رفاه انساني و توسعه پايدار مشاركت داشته باشد. علاوه بر اين ارزش‎‎‎‎‎‎‎ها درآمدهاي بالقوه تفريحي و توريستي نيز جزء ارزش مستقيم مي‎‎‎‎‎‎باشد. ارزش‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هاي غيرمستقيم مربوط مي‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود به منافعي كه افراد بطور غيرمستقيم بدست مي‎‎‎‎‎آورند و يا به‎‎‎‎‎عنوان يك نتيجه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎اي از فعاليت‎هاي اوليه منابع موجود مي‎‎‎‎باشد.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

ضرورت تحقیق

اهداف و فرضیات تحقیق

منطقه مورد مطالعه

دریاچه ارومیه

مروری بر مطالعات گذشته

روش تحقیق

مراحل انجام روش انتقال منافع

نتایج و بحث

بحث و نتیجه گیری

منابع


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1339

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما