پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله مقایسه کارایی برخی روشهای زمین آمار به منظور بررسی پراکنش شوری در رويشگاه زالزالک آبدانان-ایران


دانلود مقاله مقایسه کارایی برخی روشهای زمین آمار به منظور بررسی پراکنش شوری در رويشگاه زالزالک آبدانان-ایران

مقایسه کارایی برخی روشهای زمین آمار به منظور بررسی پراکنش شوری در رويشگاه زالزالک آبدانان-ایران

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 7

 

مقدمه:

روش‌های مختلفی برای تهیه نقشه و پیش‌ بینی توزیع مکانی خصوصیات خاک وجود دارد که بر اساس تحقیقات پیشین، روش‌های زمین‌آماری به دلیل در نظر گرفتن موقعیت و آرایش داده‌ها و همچنین همبستگی مکانی آن‌ها عملکرد بهتری دارند. در کل می‌توان گفت زمین‌آمار به بررسی متغیر‌هایی می‌پردازد که دارای ساختار مکانی هستند و یا به عبارتی بین مقادیر، فاصله و جهت قرار گرفتن مقادیر ارتباط مکانی وجود دارد(حسنی‌پاک،1386. این در حالی است که نمونه‌برداری مستقیم همراه با اندازه‌گیری‌های آزمایشگاهی یا صحرایی معمولا پر هزینه و وقت‌گیر بوده و در نتیجه برای اهداف کاربردی دارای محدودیت می‌باشند. به منظور بررسي بهتر پراکنش شوري نياز به تهيه نقشه آن در منطقه مورد مطالعه مي‌باشد که از مهمترين ابزارها به منظور تهيه اين گونه نقشه‌ها زمين‌آمار مي‌باشد. کاربرد تکنيک زمين‌آمار در علوم خاک با تاکيد بر توصيف‌هاي کمي تنوع مکاني ويژگي‌هاي خاک براي درون‌يابي داده‌ها و نقشه‌سازي مي‌گردد. پراکنش شوري بر پايه کوکريجينگ در سطح منطقه دينارکوه نشان داد که در قسمتهاي مرکزي منطقه مورد مطالعه، ميزان شوري بالا است. لذا با کمک گرفتن از روشهای درون‌یابی می‌توان با کمترین داده‌های ممکن اقدام به تهیه نقشه‌ خصوصیات خاک کرد(وبستر،2000. پس از بررسي و تهيه نقشه‌ها، نتايج بدست‌آمده نشان داد که براي درون‌يابي مطلوبترين روش، کوکريجينگ است. اقدامات انجام شده برای پایش و ارزیابی شوری خاک به طور فزاینده‌ای در سطح دنیا در حال گسترش است. در اين تحقيق کارايی 3 روش کريجينگ، کوکريجينگ و روش عکس فاصله در درون‌يابي شوري بررسي شدند.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

مواد و روشها

معرفی منطقه

تجزیه و تحلیل زمین ‌آماری

نتایج

بحث و نتیجه‌گیری

سپاسگزاری

منابع مورد استفاده


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1280

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما