پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله بررسی تاثیر متغیرهای کلان بر رشد اقتصادی در ایران با بهره گیری از مدل مارکوف سوئیچینگ


دانلود مقاله بررسی تاثیر متغیرهای کلان بر رشد اقتصادی در ایران با بهره گیری از مدل مارکوف سوئیچینگ

بررسی تاثیر متغیرهای کلان بر رشد اقتصادی در ایران با بهره گیری از مدل مارکوف سوئیچینگ

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 15

 

مقدمه:

ادوار تجاری یک نوع بروز رونق و رکود در اقتصاد است و نکته قابل اهمیتی که ایجاد می شود یک نوع همبستگی سریالی بین داده های مربوط به تولید ناخالص ملی است، یعنی ادوار تجاری به دلیل انحراف های تصادفی حول و حوش یک مقدار معمول مشخص نمی شود چون تولید ناخالص ملی جامع ترین معیار سنجش سطح فعالیت های اقتصادی است نوسانات آن نیز جایگاهی ویژه در مطالعات ادوار تجاری دارد (کمیجانی، 1385. برای ساده ترین حالت به طور کلی ادوار تجاری از دو مرحله تشکیل شده یک مرحله رونق که فعالیت های اقتصادی تمایل به تقویت آن دارند و یک مرحله رکود اقتصادی که فعالیت های اقتصادی تمایل به تضعیف این مرحله دارند و گذشت از یک فاز دوره ای به فاز دیگر توسط یک اوج مشخص می شود. وجود ارتباط بين متغیرهای کلان و رشد اقتصادي در كشورهاي مختلف همواره يكي از موضوعات مورد بحث در بين اقتصاددانان بوده است و مباحث تئوريك و تجربي متفاوتي در اين زمينه ارائه شده است. نکته مهم در این موارد به کار بردن مدلی است که بتوان این تغییر ناگهانی رفتار را در ادوار تجاری شناسایی کرده و اساس و پویایی تولید ناخالص داخلی را برای چند دوره بعد از یک دوره تغییر را تعیین نمود. در این راستا مطالعه حاضر به منظور بررسی تاثیر متغیرهای کلان تورم، حجم پول و نرخ ارز بر رشد اقتصادي و شناسایی رفتار ادوار تجاری ایران طی دوره زمانی 1389-1371 انجام شده است. هموارده بررسی تاثیر متغیرهای کلان بر رشد اقتصادي یکی از موضوعات اساسی اقتصادکلان کشورها بوده است که نظریات اقتصادی را شکل داده است. نمودارهای مربوط به رشداقتصادی نیز نشان دادند در اقتصاد ایران در طی دوره مورد مطالعه، دوره های رکود بیش از دوره های رونق بوده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که متغیرهای تورم و حجم پول در رژیم رکود تاثیر مثبت و در رژیم رونق تاثیر منفی بر رشداقتصادی دارند. افزایش نرخ ارز موجب کاهش ارزش پول ملی، ایجاد تورم و بی ثباتی در بازار شده و بر رشد اقتصادی اثرات منفی برجای می گذارد.

فهرست مطالب:

چکیده

1-مقدمه

2-مبانی نظری ادوار تجاری

3-مرور بر مطالعات تجربی

4-روش تحقیق

الگوی اقتصادسنجی

5-یافته های تحقیق

نتایج الگوی مارکوف سوئیچینگ ARDL بدون نرخ ارز

نتایج الگوی مارکوف سوئیچینگ ARDL با نرخ ارز

6-نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1397

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما