پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله نقش دلار در تجارت بین الملل


دانلود مقاله نقش دلار در تجارت بین الملل

دانلود مقاله نقش دلار در تجارت بین الملل

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 18

 

چکیده مقاله:

در جولاي سال 1944، به منظور تثبيت شرايط اقتصادی و سیاسی جهان، نمايندگان 44 کشور جهان در کنفرانس «برتون وودز» در هتل مانت واشنگتن واقع در ايالت همپشاير آمريکا اقدام به تاسيس بانک جهاني و صندوق بين المللي پول نمودند و با پذيرش دلار آمريکا به عنوان ارز بين المللی به قيمت ثابت «سي و پنج دلار برابر يک اونس طلا» نظام پولی جدیدی را برای اقتصاد جهانی بوجود آوردند. موافقت عربستان سعودی به عنوان بزرگترين توليد کننده اوپک با ادامه قيمت گذاری و فروش نفت به دلار، از يکسو، و افزايش قيمت نفت، از سوی ديگر، موجب شد تا اوپک امر قيمت گذاری نفت بر پايه سبدی از ارزهای مختلف را رها کند و سيستم قيمت گذاری و فروش نفت به دلار را ادامه دهد. همزمان قيمت نفت در سال 1974 نزديک به چهار برابر شد. اين امر موجب کاهش تقاضا برای دلار و تضعيف بيشتر آن شد، به نحوی که در صورت ادامه دلار را در يک بحران عميق فرو ميبرد. در اثر اين تحولات تقاضا براي دلار شديدا افزايش يافت و موقعيت دلار به عنوان ارز بين المللي مجددا تثبيت گرديد. بمنظور جلوگیری از اين تحول، دولت نيکسون با دولت عربستان سعودی وارد مذاکره شد تا اين کشور را متقاعد سازد که به قيمت گذاری و فروش نفت به دلار ادامه دهد. کشورهای جهان برای خريد نفت نيازمند دلار بودند و کشورهای توليد کننده نفت دلار مازاد خود را در کشورهای غرب به ويژه آمريکا سرمايه گذاری ميکردند. دوم، ايجاد سيستمی برای به گردش انداختن مازاد دلارهای نفتی و حفظ موقعيت برتر دلار. نخست استفاده از اهرم های سياسي برای وادار ساختن کشورهای توليد کننده نفت به ويژه اوپک برای اينکه نفت خود را تنها به دلار قيمت گذاری کرده و بفروش برسانند.

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1178

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما