پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله شناسایی عوامل کنترل داخلی در شرکت ها و موسسات اقتصادی معین و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن


دانلود مقاله شناسایی عوامل کنترل داخلی در شرکت ها و موسسات اقتصادی معین و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن

شناسایی عوامل کنترل داخلی در شرکت ها و موسسات اقتصادی معین و شناسایی نقاط قوت وضعف آن

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 24

 

 

مقدمه

مدیریت دانش بکارگیری اثربخش و کارآی منابع جهت دستیابی به اهداف سازمان می باشد. یک مدیر باید عملیات سازمان را جهت رسیدن به حداکثر منافع برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل کند و در سال های اخیر پیشرفت سریع فن آوری و وجود رقابت شدید در بازارها موجب شده تا كسب جایگاه مناسب در بازارها و حفظ آن یکی از دغدغه های اصلی مدیریت گردد. در چنین محیط اقتصادی، مدیریت تأکید فزاینده ای بر اثربخشی، کارآیی و صرفه اقتصادی عملیات سازمان دارد.

مدیران از خدمات کارشناسان و تخصصان خارج از سازمان خود برای تعیین مشکلات و ارائه ی راه حل های آن بهره می گیرند، تا با استفاده از این خدمات به موفقیت های روزافزونی دست یابند. شرایط کنونی ایجاب می کند که اشخاصی به طور تمام وقت بر مجموعه عملیات و فعالیت های یک سازمان نظارت کنند و با ارائه گزارش های مالی و آماری، مدیران را در جریان رویدادهای واقع شده و احتمالی سازمان قرار دهند. در سال های اخیر که محیط درونی و بیرونی سازمان ها متحول شده و تغییرات را به سرعت تجربه می کنند، نیازهای اطلاعاتی مدیران نیز افزایش یافته است و تنها اطلاعات مندرج در صورت های مالی پاسخگوی این نیازها نیست. واحدهای اقتصادی اطلاعاتی را دنبال می کنند که با آن بتوانند در مورد کیفیت عملیات انجام شده قضاوت کنند و موجب پیشرفت آن شوند. معیار سنجش در این نوع گزارش ها نه تنها ریال، بلکه ساعات کار، وزن مواد اولیه، تعداد مشتریان، تعداد کارکنان برکنار شده و معیارهای دیگری است که مدیریت با استفاده از این اطلاعات قادر به کنترل و هدایت واحد تجاری می شود.

از این رو کانون توجه و دامنه بسیاری از حسابرسی ها در بخش عمومی و خصوصی دستخوش دگرگونی هایی شد و از آن جا که صورت های مالی به تنهایی پاسخ گوی نیازهای اطلاعاتی مدیریت نبود، مدیران در بخش خصوصی و دولتی در پی کسب اطلاعات بیشتر به منظور ارزیابی و قضاوت در مورد کیفیت عملیات و پیشرفت های عملیاتی بودند. در چنین شرایطی، حسابرسی داخلی و به تبع آن حسابرسی عملیاتی پا به عرصه گذاشتند. رسیدن به عملیات کارآ و اثربخش، مسوولیت اصلی مدیریت است و عملیات و کنترل مدیریت باید در راستای رسیدن به این هدف طراحی گردد. حسابرسی عملیاتی، مصداق بارزی از خدمات مشاوره مدیریت است که در قالب خدمات مشاوره ای توسط حسابرسان ارائه می شود و ممکن است برخی از ویژگی های حسابرسی صورت های مالی را داشته باشد. این نوع حسابرسی شامل بررسی روشمند فعالیت های یک سازمان یا بخش مشخصی از آن، به منظور ارزیابی دستیابی آن فعالیت به اهداف مشخص خود است.

هدف های کلی حسابرسی عملیاتي می تواند شامل ارزیابی عملکرد، شناسایی فرصت های بهبود عملیات، ارائه پیشنهادهایی برای بهبود عملیات در چارچوب اثربخشی، کارآیی و صرفه اقتصادی یا لزوم انجام بررسی ها و اقدامات بیشتر در برخی از فعالیت ها باشد. بر اساس قوانین موجود نیز مدیران به ویژه در بخش دولتی نسبت به فراهم آوردن اطلاعات به موقع، مفید و قابل اتکا به منظور پاسخ گویی برنامه های دولتی فراهم کننده اهداف پاسخ گویی و یادگیری می باشد. تبلور معیار پاسخ گویی از آنجا ناشی می شود که در فقدان انگیزه سود و شاخص سودآوری، ارزیابی عملکرد مدیران باید بر مبنای شاخص های دیگری غیر از سود انجام شود به همین دلیل مفهوم پاسخ گویی به عنوان معیاری برای ارزیابی عمکرد مورد پذیرش بخش عمومی قرار گرفته است. رشد کمی و پیچیدگی روز افزون فعالیت های تجاری و صنعتی در دهه های اخیر، موجب گردیده است که صاحبان سرمایه قادر به اداره مستقیم شرکت ها نبوده و مدیریت واحدهای تجاری به افرادی غیر از مالکان آن ها واگذار گردد، تفکیک "مالکیت" از "مدیریت" به نوبه خود نیاز به افراد متخصصی را که قادر به حسابرسی صورت های مالی واحد های تجاری با فعالیت های گسترده و پیچیده باشند افزایش داده است.

در پاسخ به این گونه تحولات، متدولوژی حسابرسی نیز الزاماً یک مسیر تکاملی را پیموده و اشکال مختلفی به خود گرفته است. تغییرات کیفی در متدولوژی حسابرسی اغلب در مقاطعی صورت گرفته است که نارسایی های روش های موجود در محافل حرفه ای و یا محاکم قضایی کشورها مورد سوال قرارگرفته است و دست اندرکاران این حرفه را به چاره جویی جهت رفع نارسایی ها و ندر نهایت تکمیل و اصلاح نحوه کلی حسابرسی وا داشته است.

فهرست مطالب:

عنوان

مقدمه

تعریف حسابرسی عملیاتی

استانداردهای حسابرسی عملیاتی

استانداردهای عمومی

استانداردهای اجرای عمليات

برنامه ریزی

سرپرستی

رعايت قوانين مقررات

كنترل های مديريتی

چارچوب چگونگی انجام حسابرسی عملياتی

تعیین اهداف کلی

ارزیابی عملکرد

مزایای حسابرسی عملیاتی

بررسی و تكميل عمليات حسابرسی عملياتی

محتوای گزارش حسابرسی عملياتی

كيفيت گزارش حسابرسی عملياتی

تعریف کنترل داخلی

اجزای كنترل داخلی

قابليت های كنترل داخلی

ضرورت وجود كنترل های داخلی

محدودیت های کنترل داخلی

شکست های کنترل داخلی

تخطی مدیریت از سیستم کنترل داخلی

مخارج در مقابل منافع

چه بايد كرد؟

منابع و ماخذ

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1153

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما