پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله استفاده از اطلاعات حسابداری در تعیین برنامه ریزی استراتژیک به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت های دولتی و خصوصی


دانلود مقاله استفاده از اطلاعات حسابداری در تعیین برنامه ریزی استراتژیک به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت های دولتی و خصوصی

استفاده از اطلاعات حسابداری در تعیین برنامه ریزی استراتژیک به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت های دولتی و خصوصی

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 13

 

 

چکیده

ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی این دغدغه را نزد حسابداران و حسابرسان کشور ایجاد می‌کند که آیا تحقق سیاست‌های مزبور تنها به عهده اقتصاد دانان و مسوولان اجرایی کشور است یا اینکه جامعه حرفه‌ای حسابداری و حسابرسی کشور نیز می‌تواند نقشی در این زمینه داشته باشد. در سطح عمومی، حسابداران و حسابرسان کشور با تولید و پالایش اطلاعات مبنای تصمیم‌گیری مسوولان، نقش اساسی در افزایش اعتبار اطلاعات ایفا می‌کنند. علاوه‌ بر آنکه با استقرار و نظارت بر اجرای نظام کنترل‌های داخلی از سوء استفاده، اتلاف و عدم کارآیی نیز جلوگیری می‌شود، نقش حسابداران و حسابرسان در شفاف‌سازی عملیات، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌ها، اعمال مدیریت بهینه، توسعه فرهنگ حسابدهی و رعایت قوانین و مقررات، فساد زدایی و نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها نیز کاملا چشمگیر است. همچنین حسابداران و حسابرسان در حوزه آسیب شناسی موانع و نیازمندی‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، آگاهی بخشی به ذی‌نفعان برای تامین منابع مالی در پروژه‌های کلان اقتصادی، ارائه تحلیل‌ها و راهکارهای کارشناسی در زمینه مالی، توجه به کیفیت خدمات، توجه به نیاز ذی ‌نفعان، مشارکت و همکاری با نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط می‌توانند اثر گذار باشند.

به‌ طور خاص سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، محورهایی را مطرح می‌کند که حسابداران و حسابرسان نقش اساسی در تحقق آن می‌توانند ایفا کنند از جمله آن «فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع»، «رشد بهره‌وری»، «سهم بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید و تولید تا مصرف»، «اصلاح و تقویت همه‌جانبه نظام مالی کشور»، «برنامه ریزی تولید ملی»، «افزایش ارزش افزوده»، «صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور»، «اصلاح نظام درآمد دولت»، «شفاف‌سازی اقتصاد و سالم سازی آن»، «شفاف و روان سازی نظام قیمت‌گذاری»، «به‌روز‌سازی شیوه‌های نظارت بر بازار» را می‌توان نام برد.

در رابطه با سرفصل‌های یاد شده به طور قطع نقش حسابداران و حسابرسان کشور در «شناسایی جامع امکانات و منابع و تقویم مالی صحیح آن» می‌تواند اطلاعات مناسبی از این منابع و امکانات را در اختیار بگذارد، «حسابداری مدیریت و حسابرسی عملیاتی»، در خدمت رشد بهره‌وری، استفاده از «هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت» و «تقویت کنترل‌های داخلی و سیستم‌های مالی مناسب» در راستای شفاف سازی عوامل هزینه در زنجیره تولید تا مصرف و «تامین اطلاعات دقیق و مناسب» جهت تقویت نظام مالی، برنامه‌ریزی تولید ملی و افزایش ارزش افزوده، «شفافیت در عوامل هزینه» و «استفاده از تحلیل‌های مالی و مقایسه اطلاعات از طریق بهینه کاوی» در خدمت نشان دادن زمینه‌های لازم برای صرفه‌جویی، «کمک در تعیین مالیات حقه» در راستای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی، اجرای وظایف حسابرسان در زمینه «مدیریت ریسک تقلب»، «مبارزه با پول شویی»، «استانداردهای برخورد با موارد عدم اجرای قوانین و مقررات» و «افشای موارد فساد»، در جهت شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد نقش جدی در» تعیین قیمت واقعی تمام شده محصولات» و در راستای روان‌سازی نظام قیمت گذاری و نهایتا «استفاده از فن‌آوری اطلاعات و استقرار حسابرسی مداوم»، در به روزآوری شیوه‌‌های نظارت بر بازار و فعالیت‌های اقتصادی قابل طرح است.

خدمات حرفه حسابداری و حسابرسی در جهت رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله کشور ارزنده و قابل توجه است. بدیهی است ایفا کردن نقش موثر در این زمینه‌ها، در تقویت جایگاه حرفه حسابداری و حسابرسی کشور و افزایش قابلیت اتکای آن برای ذی‌نفعان، کمک‌کننده خواهد بود.

فهرست مطالب:

عنوان

چکیده

مقدمه

مبانی نظری

فرینت اقتصادی انطباقی

1- حمایت از تولید ملی

2- مدیریت مصرف واصلاح الگوی آن

3- مردمی کردن اقتصاد

4- مصرف کالای داخلی

5- کاهش وابستگی به نفت

6- کارآفرینی

7- حمایت از صنایع دانش

حسابداری مدیریت

1- مجموعه از روش های محاسباتی

2- یک عملگر مدیریتی یا زیر سیستم از سیستم جـامع اطلاعـات سـازمانی

دیدگاه تفسیری ـ عملی

دیدگاه انتقادی ـ اجتماعی و اقتصادی

بازار سرمایه و اقتصاد مقاومتی

حسابداری مدیریت و اقتصاد مقاومتی

نتیجه گیری

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما