پیوند ها
آمار بازدید سایت
بررسی مزیت نسبی صادراتی صنایع غذایی
فرمت فایل: pptx
تعداد اسلاید ها: 30
فرض تحقیق:
ايران در توليد و صادرات اقلام گروه صنايع غذايی دارای مزيت نسبی است.
هدف تحقیق:
شناسايی و تعيين مزيت نسبی در گروه صنايع غذايی (کالاهای منتخب) و بررسی عملکرد صادراتی آن طی چند سال اخير
روش تحقیق:
در اين تحقيق از روش کاربردی مزيت نسبی آشکار شده که اولين بار توسط بالاسا ارائه شده استفاده شده است.
نظريات مزيت نسبی در زمينه تجارت بين الملل:
آدام اسميت: توجيه اقتصادی تجارت را بر مبنای اصل تقسيم کار و تخصص بنيان نهاد. ديويد ريکاردو: مزيت نسبی را در چهار چوب نظريه ارزش کار ارائه کرد. هابرلر: مزيت نسبی را بر اساس نظريه هزينه فرصت تشريح کرد. هکشر اهلين: اين نظريه بر اختلاف ميان موجودی عوامل و شدت کاربرد عوامل استوار است. ليندر: اين نظريه درباره تجارت کالا در دو کشور بدون در نظر گرفتن مسير تجارت بحث می کند.
فهرست مطالب:
عنوان
فرض تحقیق
هدف تحقیق
روش تحقیق
نظريات مزيت نسبی در زمينه تجارت بين الملل
تمايز ميان مزيت نسبی از لحاظ نظری و کاربردی و عوامل موثر بر آن
معيار مزيت نسبی آشکار شده
مطالعات کاربردی انجام شده
مقاله های خارجی در زمينه مزيت نسبی
محاسبه RCA - SRCA
بررسی توانمنديهای توليدی و صادراتی صنايع غذايی
بررسی شاخصهای خرد واحد های صنعتی موجود
روش تحقیق
منابع مورد استفاده
معرفی کالاهای منتخب گروه صنايع غذايی
مقايسه نموداری کالاهای منتخب گروه صنايع غذايی
نتیجه گیری
پایان
فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی
پشتیبانی خرید: 09337266852
مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
برچسب های مهم