پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود تحقیق درباره بیماری های غدد لنفاوی


دانلود تحقیق درباره بیماری های غدد لنفاوی

بیماری های غدد لنفاوی

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 20

 

 

مقدمه و اهمیت موضوع

غده لنفاوی را گره لنفاوی نیز می گویند. بدن ما از شبكه اي از عروق و غدد لنفاوي تشكيل شده است. اين شبكه بخشي از سيستم ايمني بدن مي باشد. اين سيستم مايعات ، مواد زائد و ميكروارگانيسم هايي مثل باكتري و ويروس ها كه در بافت هاي بدن هستند از جريان خون خارج مي كند.

مايع لنف از ديواره ي مويرگ هاي خوني جهت شست و شوي سلول هاي بافت هاي بدن خارج مي شود. اكسيژن و ديگر مواد غذايي را به سلول ها مي رساند و مواد زائد همچون كربن دي اكسيد از سلول ها دور مي كند. مايع لنفي همچنين حاوي گلبول هاي سفيد است كه در مبارزه با عفونت ها نقش دارند.

در صورتي كه لنف از فضاي ميان بافتي استخراج نشود باعث تورم در بافت ها مي شود. نقش عروق لنفي ترابري لنف در بدن و مانع شدن از تجمع لنف در بافتي خاص مي باشد . اين عروق لنف را از اطراف سلول ها جمع كرده و به قفسه سينه هدايت مي كند. لنف كل بدن به يكي از عروق در نزديكي قلب تخليه مي شود.

عروق لنفی لنف را به غدد لنفي در سراسر بدن منتقل مي كنند. غدد لنفي ساختارهاي فيلتر مانند هستند كه لنف را فيلتر مي كنند . اين غدد حاوي سلول هاي ايمني هستند كه در مقابله با عفونت كمك مي كنند.

به طور خلاصه مي توان گفت كه تمام مواد و مولكول هايي كه از طريق سرخرگ ها به مويرگ ها منتقل مي شوند پس از تبادل به وسيله سياهرگ ها بازگردانده نمي شوند و همواره درصد بسيار ناچيزي از مواد و مايعات در نسج باقي مي مانند. در اينجا بايد متذكر شد كه سيستم لنفاوي مسؤل جمع آوري و بازگرداندن اين مواد به گردش خون است. مايع غليظي را كه پس از جذب مواد به داخل مويرگ هاي لنفاوي به وجود مي آيد و حاوي پروتئين و سلول هاي سفيد است مايع لنف يا به طور اختصار لنف مي نامند. لنف برخلاف خون، بي رنگ است.

فهرست مطالب:

عنوان

مقدمه و اهمیت موضوع

طبقه بندی اختلالات عملكرد سيستم لنفاوی

لنفوما

لنف ادم ثانويه

درگیری غدد لنفاوی

تورم غدد لنفاوی

انفادنكتومی گردنی

سرطان در غدد لنفاوی

سرطان چگونه به غدد لنفاوی سرایت پیدا می کند؟

سرطان چگونه در غدد لنفاوی یافت می شود؟

مطالعات گذشته

جمع بندی مطالعات

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

مراجع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما