پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت فرآورده های زنبور عسل


دانلود پاورپوینت فرآورده های زنبور عسل

فرآورده های زنبور عسل

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 31

 

 

مقدمه

در اوايل زندگي بشري موقعي كه هنوز انسانها در غارها زندگي مي‌كردند متوجه گرديدند كه حشراتي در لاي صخره‌ها و شكاف درختان مسكن گزيده و به توليد ماده چسبناك و شفافي مشغولند و انسانها با معرفي آن به اين فكر افتادند كه اين حشرات را در نزديكي و دسترس خود قراردهند زنبور از 25 ميليون سال پيش در فرانسه وجود داشته و مردم ايران حدود 800 سال قبل از ميلاد مسيح با اين خشره مفيد آشنايي داشتند و در دوره هخامنشيان نگهداري زنبور عسل رواج بيشتري داشته است كه در درمان بسياري از بيماريها از جمله گوارشي، اعصاب و روان و استخوان در طب سنتي استفاده مي‌شد اما با اين سابقه و تجربه اندوزي و رشد و شكوفايي چنداني دراين حرفه نداشته و فرآورده‌هاي آن زياد مود توجه قرار نگرفته است و از كاروان صنعت پيشرفته دنياي امروز به علل مختلف عقب مانده است.

شهد و چگونگی تبديل آن به عسل

زنبور با خرطوم خود شهد گل ها را برداشته و در داخل كيسه عسلدان ذخيره مي كند مقدار آب شهد 80-25 در صد است وقتي كه محتوي كيسه عسلدان به حدود 40 ميلي گرم رسيد در اين موقع زنبور گل ها را رها نموده و به طرف كندو حركت مي‌كند بين راه مقداري آنزيم آنورتاز به شهد اضافه و مقداري از آب شهد را مي‌گيرد وقتي كه زنبور به كندو مي‌رسد به همان حالت نارس شهد را داخل سلولها قرار مي‌دهد و هنگام شب عسلهاي نارس را دوباره به كيسه عسلدان برده و دياستاز روي آن اضافه مي‌كند و با اين كار آب اضافي شهد را جذب مي‌كند و اين كار را تا جايي تكرار مي‌كند كه رطوبت آن به 17 تا 18 درصد برسد چنين شهدي را كه رطوبت آن 17 الي 18 درصد است عسل رسيده مي‌گويند. عسل يكي از مواد نادري است كه در داخل آن هيچ ميكروب يا ويروسي قادر به زندگي نيست.

فهرست مطالب:

عنوان

مقدمه

عسل و انواع آن

شهد و چگونگی تبدیل آن به عسل

عوامل موثر در تولید عسل

ترکیبات عسل

رنگ‌ و طعم عسل

زمان برداشت عسل

علت شكرک زدن و متبلور شدن

خواص دارویی عسل

گرده

ترکیبات گرده

عوامل موثر در تولید گرده

مكانيسم و طرز جمع آوری دانه گرده

بره موم

زمان حمل بره‌موم به كندو

تركيبات و خواص بره موم

موارد استفاده از بره موم

ژل رویال

تأثيرات ژله رويال بر روي ملكه

طريقه جمع آوري ژله رويال

نگهداری ژل رویال

زهر

اثرات زهر زنبور

نحوه تولید زهر

موم و رنگ موم

مكانيسم برداشت موم توسط زنبور

نتیجه گیری

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1412

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما