پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله بتن خود ترمیم شونده


دانلود مقاله بتن خود ترمیم شونده

بتن های خود ترمیم شونده

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات:

 

 

چکیده

امروزه بتن بعنوان یکی از مصالح اصلی در صنعت ساخت و ساز به شمار می آید تمایل زیاد صنعت به استفادها ز مصالح بتنی منج ربه انجام تحقیقات زیادی در زمینه اصلاح معایب آن شده است یکی از ضعفهای مشهور در بتن ترک خوردگی مصالح بتنی و در نتیجه کاهش ایمنی و دوام سازه ها می باشد در سالیان اخیر نسل جدیدی از بتن هیا الیافی شکل پذیر تحت عنوان کامپوزیت های مهندسی برپایه مصالح سیمانی توسط دکتر لی در دانشگاه میشیگان ابداع شده است این مواد به دلیل رفتار کششی با شکل پذیری زیاد و قابلیت ترک خوردگی متعدد عرض ترک ها را بسیار کوچک نگه داشته و سبب ترمیم خود به خود ترک ها بدون نیاز به دخالت انسان و فقط به کمک آب و دی اکسید کربن هوا می شود شگفت آور آنکه پس از ترمیم بتن تقریبا با همان سختی و مقاومت نمونه نوو بارگذاری نشده رفتار می نماید.

در ابتدا بتن های خم شونده را می‌گیرد زیرا این ترک‌ها مسیر سازه‌هایی جهت انتقال مایع و گازهایی که خود شامل مواد مضر هستند ایجاد می‌کنند. برای ترمیم ترک بتن روش‌های مختلفی وجود دارد ولی سیستم‌های ترمیم سنتی جنبه‌های غیر مفیدی مانند‌ ضریب پخش گرمای متفاوت دارند.

مقدمه

ترک های بزرگ در بین سبب از بين رفتن انجام سازه می شوند به تبع آن نیازمند به تعمیراث هستیم. از طرفی بدلیل بوجود آمدن تنش های کششی و انقباض در بتن بوجود آمدن ترک در بتن اجتناب ناپدیر است. ترک های ریز به پهنای ۲/. میلیمر عمدتا بر روی سازه تاثیر خاصی ندارد اما می توان نفود پذیری و تخلخل بتن را بالا برده و باعت ورود مواد شیمیایی مزاحم از قبیل کلرایدها، سولفاتها و اسیدها شود که در طولانی ملت منحر به خوردگی زود هنگام آرماتورها و افت کیفيت بتن خواهد شد.

در یکی از مطالعات صورت گرفته تخم های مرغ خاصی باکتری به نام بسیلوس به عنوان عامل ترمیم کننده به طرح اختلاط بتن اضافه می شوند. این تخم های باکتری بعد ار فعال سازی با ورود آب به داخل ترک ها شروع به رشد می کنند و مقادیر بسیار زیادی کلسیم کربنات تولید می کنند. که منجر به پر کردن ترک ها می شود. در واقع این عمل از طریق اضافه کردن ترکیبات ارگانیک به طرح اختلاط بتن صورت می پذیرد.

فهرست مطالب:

عنوان

چکیده

مقدمه

تولید بتن خم شونده

بتن خم شونده با قابلیت خود ترمیمی

انواع بتن های خاص

ترمیم خود به خود ترک در بتن

قیمت و اجرا بتن خم شونده خود ترمیم

باکتری به عنوان عاملی در جهت خود ترمیم شوندگی بتن

نتیجه گیری

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1561

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما