پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت


دانلود پاورپوینت ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

ابزارها و روش ها در مدیریت کیفیت

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید (ها): 45

 

 

گسترش عملکرد کیفیت (QFD)

1- مفهوم گسترش عملکرد کیفیت:

امروزه سازمان هایی در عرصه موفق تر خواهند بود که در بر آوردن نیاز ها و خواسته های مشتریان ،گوی سبقت را از سایر رقبای بازار بربایند . به تعبیر دیگر در فلسفه جدید بازار یابی یعنی مشتری گرایی،مرکز توجه ، مشتریان بوده و از دید مشتریان به مساءل نگاه میشود. این یک واقعیت انکار نا پذیر است که خواسته ها ،نیاز ها و انتظار ات مشتریان تغییر می یابد .بنا بر این ابتدا باید مشخص شود که مشتری چه می خواهد سپس در جستجو ی یا وسیله تحقق آن بر آمد .به همین دلیل ،هر روزه تکنیک های مدیریتی جدیدی در راستای کسب مزیت های رقابتی دید گاه مشتری محوری عرضه می شوند . یکی از مهم ترین تکنیک های مدیریتی و کیفیتی که امکان تعامل بین بخش های تولیدی و بازار یابی و فروش را فراهم آورده است،تکنیک گسترش عملکرد کیفیت (QFD ) است.

در واقع QFDیک ابزار کیفیتی پیشرفته است که هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتری می باشد .این ابزار در شناسایی و تعیین آن دسته از نیازمندی های مشتریان می باشد. این ابزار در شناسایی و تعیین آن دسته از نیازمندیهای مشتریان که موجبات پیشی رفتن سازمان نسبت به رقبا را فراهم می نمایند، از قدرت مانور بسیاری برخوردار است.پس از شناسایی و تعیین نیازمندی های مشتریان ،نسبت به ترجمه و لحاظ کردن آن ها در نیازمندیهای طراحی اقدام شده و در طراحی این فرایند خواسته های ذهنی مشریان به زبان مهندسی ترجمه و تبدیل می شود.

توانایی ها و مزایای QFD

با وجود تمامی مشخصه های منحصر به فرد QFDو مزایای بی شمار استفاده از آن در طراحی یک محصول ،مهم ترین فواید قابل انتظار ،در صورت استفاده مناسب از آن در سطح سازمان عبارتند از:

-زمان کوتاه تر توسعه محصول

-کاهش تعداد دفعات تغییر در طر ح های مهندسی

-کاهش هزینه های اولیه معرفی محصول به بازار

-رضایت مشتریان از تامین خواسته های و نیاز ها و نیاز هایشان

-بهبود قابلیت های ساخت محصول

-ایجاد یک زبان مشترک بین واحد های مختلف سازمان

-ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای استفاده و کاربردهای آتی.

استفاده از QFD در حداقل کردن اثرات مسایلی نظیر اختلافات در تفسیر درباره ترکیب محصول، احتیاجات فرایند یا دیگر جنبه های توسعه کمک های شایانی می نماید.

در واقع QFD به عنوان یک ابزار سیستماتیک کمک می کند تا به عنوان میزان شناخت سازمان از خود و رقبای آن را ارزیابی کرد به گونه ای که سازمان بتواند زمان و مهارت های خود را بر چندین ناحیه کلیدی که باعث به وجود آمدن یک رقابت نزدیک میان او و رقبایش شده یا خواهد شد، متمرکز کند.

فهرست مطالب:

عنوان

گسترش عملکرد کیفیت (QFD)

1-مفهوم گسترش عملکرد کیفیت

توانایی ها و مزایای QFD

 

مقایسه فرایند طراحی سنتی و فرایند طزاحی به کمک QFD

مقایسه تخصیص منابع دو روش طراح QFD سنتی و طراحی به کمک

2- درک مشتری و خواسته های او

نمونه ای از یک نمودار علت و معلول برای درک خواسته های مشتریان

جدول ندای مشتری

سازمان دهی اطلاعات

نمونه ای از یک نمودار وابستگی بین عوامل

نمونه ای از یک نمودار درختی در مورد مشخصه های کیفی آفتاب گیر

مدل کانو

درجات رضايتمندی (مدل كانو)

3- خانه کیفیت

نمونه ای از یک ماتریس خانه کیفیت

مراحل ساختن یک خانه کیفیت

سيستم دانش ژرف دمينگ

اصول چهارده گانه دمينگ

مقايسه مديريت شباني و مديريت باغبانی مدیریت باغبانی

نمودار چرخه دمنيگ

تاریخچه کیفیت

ماتریس  Q.F.D

QFD Flowdown

مرحله اول: طرح‌ريزي محصول (خانه كيفيت)

ماتريس 1. خانه کيفيت

Planning, Tracking and Reporting

مرحله دوم: طرح ريزی قطعه

ماتريس 2. گسترش قطعات

ماتريس 3. طرح‌ريزي فرايند

ماتريس4. طرح‌ريزي توليد

سوالات

سوالات تشریحی

با تشکر از شما دانشجویان گرامی

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1325

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما