پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت بررسی سعادت از دیدگاه ابن سینا


دانلود پاورپوینت بررسی سعادت از دیدگاه ابن سینا

بررسی سعادت از دیدگاه ابن سینا

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 31

 

 

طرح مسئله:

مسأله سعادت، یکی از مباحث اساسـی و بنیادی اسـت كـه توجـه عالمـان اخـلاق و فیلسوفان اخلاق را از دير باز تا زمان حاضر به خود معطوف نموده است.

این مسأله نه تنها سبب دل مشغولی متفكران بزرگ قديم مثل سقراط، افلاطون و ارسطو بوده، بلكـه در طـی ادوار مختلف تاريخ تفكر بشری تا زمان معاصر به انحـا ء گونـاگون، بـرای شخصیتها و مكاتب مختلف لذتگرا، فضيلتگرا و سعادتگرا دلبری كرده است.

فیلسوفان اخلاق، مكاتب اخلاقی را از جهات متعدد طبقه بندی كرده انـد ولی از یک جهت ميتوان مكاتب اخلاقی را به دو دسته كلی غایتگرا و وظیفه گرا تقسيم كرد.

همه آنها در اين نكتـه كـه مسـأله سعادت حداقل یکی از بزرگترین مسائل جدی زندگی اسـت، بـا يكـد يگر اشـتراك نظـر دارند.

تعریف سعادت:

از نظرِ ابن سینا سعادت و شقاوت حقیقی در آخرت پدید میاید؛ اما در این دنیا، معرفت و عبادت، داروى آن سعادت؛ و جهل و معصیت ، زهر آن است.

به تعبیرِ دیگر ، سعادت مطلق با کمال و تزکیه دست یافتنی است. کمال به وسیله علم ؛ و تزکیه به وسیله عمل و عبادت حاصل میشود.

عبادت، راه شناخت خداوند تعالی است؛ زیرا عبادت است که نفس ناطقۀ انسانی را شبیه عقول مجرد میگرداند و مادام که نفس انسانی شبیه ملائکه نگردد، راهی به شناخت حق تعالی نخواهد داشت.

شناخت خداوند و عقول مجرد نیز آدمی را مشتاق میکند تا به آن جواهر عقلی اتصال و تشبه یابد. اشتیاق واقعی در انسان قطعاً موجب تضرع و ذکر دائمی و عبادت حقیقی خواهد شد.

شیخ سعادت را به مطلوب بالذات و غايت لذاته تعريف ميكنـد.

فهرست مطالب:

عنوان

طرح مسئله

تعریف سعادت

اقسام سعادت

تبيين طبقه بندی نخستين سعادت

الف- سعادت در قياس با قوای مختلف نفس

ب- سعادت در ارتباط با خود نفس انسانی

طبقه بندی دوم سعادت

طبقه بندی سوم سعادت

رابطه فضيلت و سعادت

راههای شناخت سعادت

نتیجه

منابع

سپاس از توجهتان

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما