پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود گزارش کارآموزی مدرسه غیرانتفاعی و نرم افزار


دانلود گزارش کارآموزی مدرسه غیرانتفاعی و نرم افزار

مدرسه غیرانتفاعی و نرم افزار

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 20

 

 

فصل اول

آشنایی با محل کارآموزی

تاریخچه مدارس در ایران

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دو گونه مدرسه (مدارس دولتی و مدارس ملی) فعالیت داشتند. مدارس پولی که به آنها لقب ملی داده شده بود و خود نیز شامل مدارس اسلامی می شدند که به عنوان یکی از برنامه های مدرسه دانش آموز را با مقدمات دروس مذهبی آشنا می ساختند و از نظر ظاهر نیز تفاوت هایی با سایر مدارس داشت غالبا با ارائه فوق برنامه های خاص سعی در جلب نظر دانش آموزان داشته وعمدتا برای آن دسته از خانواده هایی دایر شده بود که از توانائی پرداخت هزینه های بیشتر جهت تحصیل فرزندان خود برخوردار بودند. تعداد مدارس ملی بسیار اندک بوده و به لحاظ سطح آموزش با مدارس عادی یا دولتی تفاوتی نداشت . پس از پیروزی انقلاب بحث یکسان سازی مدارس طرح گردید و جهت جلو گیری از نظام طبقاتی در آموزش و پرورش ،کلیه مدارس غیر دولتی بر مبنای تصمیم شورای انقلاب منحل و مسئولیت برنامه ریزی آموزشی کشور و نظارت بر اجرای این گونه برنامه ها مستقلا به دولت واگذار گردید . این در حالی بود که چند سال پس از پیروزی انقلاب بحث مدارس خصوصی به دلیل زیر مطرح گردید:

1-رشد جمعیت و میزان نیاز متناسب با امکانات کثیر آموزشی برای افراد لازم التعلیم.

2-بروز محدودیت های دولتی در تامین هزینه های آموزش و پرورش با شروع جنگ ایران و عراق.

3-مواجه با کسر بودجه آموزش و پرورش در مدارس کشور . بنا به دلایل فوق بار دیگر اجازه صدور مجوز جهت احداث مدارس خصوصی به مناطق آموزشی اعطا گردید. در خرداد سال 1367 ، قانون مدارس غیر انتفاعی که طی لایحه ای تسلیم مجلس شورای اسلامی شده بود. در قالب 21 ماده و 15 تبصره به تصویب رسیده و به این ترتیب ، مدارس غیر دولتی به فعالیت های خود مبادرت نمودند.

تاریخچه آموزش فنی و حرفه ای در ایران

آموزش و پرورش فني و حرفه‌اي پیشینه ای به قدمت تاريخ تمدن و فرهنگ جوامع دارد، چرا كه تمدن ها به مدد انديشه و حِرف در ادوار تاريخي بوجود آمده‌اند. هرچه به گذشته‌هاي دور تمدن ها برمي‌گرديم، متوجه مي‌شويم كه آموزش و پرورش آموزشي اين مدارس، علاوه بر خواندن و نوشتن و شرعيات، علوم و فنون جديد نيز گنجانده شده بود.نخستين مدرسه جديد به همت فني و حرفه‌اي در درجه اول از پدران و مادران به فرزندان رسيده و در هر جامعه متناسب با وضعيت اجتماعي آن صورت ويژه‌اي به خود گرفته است. در ايران پايه‌هاي نخستين مدارس جديد و آموزش و پرورش فني و حرفه‌اي به بيش از يك صد سال پيش برمي‌گردد كه در محتواي برنامه‌هاي ميرزا تقي خان اميركبير به نام دارالفنون تأسيس گرديد كه در آن دروس علمي، فني، نظامي و پزشكي تدريس مي‌شد. اولين سنگ بناي هنرستان هاي فني در ايران با مشاركت كشور آلمان به نام هنرستان صنعتي تهران ( هنرستان شهيد بهشتي فعلي در منطقه‌ي ۱۲ تهران) در سال ۱۲۸۶ هجري شمسي گذاشته شد. كه در واقع روش آموزش كلاسيك اولين گام هاي خود را برداشت و پس از طي فراز و نشيب‌هاي فراوان، بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي همه ساله بر تعداد هنرستان هاي فني، حرفه‌اي و كشاورزي كشور افزوده شد.

فلسفه آموزشی هنرستان

قرار گرفتن در مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار، امروزه یکی از آرمان های جوامع بشری است. سازمان های جهانی مانند یونسکو راه های دستیابی به این توسعه را( بدون در نظر گرفتن شرایط اختصاصی و اقلیمی کشورها) بررسی و راهکارهای کلی را در معرض افکار عمومی قرار داده اند، یکی از عوامل مهم در دستیابی به توسعه به تأکید سازمان های بین الملل توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است.

فصل دوم:

نرم‌افزار چیست؟

شناسایی انواع نرم‌افزار

مقدمه

نرم افزار، مجموعه ای از برنامه های رایانه ای، رویه ها و مستندات است که انجام کارهای مختلف بر روی یک سیستم رایانه ای را بر عهده دارد. عبارت "نرم افزار" برای نخستین بار توسط جان توکی در سال 1958 مورد استفاده قرار گرفت. در سطح بسیار ابتدایی، نرم افزار کامپیوتر، متشکل از زبان ماشین است که شامل گروهی از مقادیر دودویی بوده و دستورالعمل پردازنده را تعیین می کند. دستورالعمل پردازنده تغییر بیان از سخت افزار کامپیوتر در یک توالی از پیش تعریف شده می باشد. به طور خلاصه، نرم افزار کامپیوتر، زبانی است که اصطلاحاً به وسیلۀ آن یک رایانه، صحبت می کند. انواع مختلفی از نرم افزار های رایانه ای وجود دارد و باید دید اقسام اصلی آنها کدامند؟

نرم افزار‌ها از منظرهای مختلفی قابل دسته بندی و تقسیم می باشند و متخصصین علوم رایانه ای با توجه به ابعاد مختلف نرم افزار به ارائۀ تقسیم بندی های متفاوتی از این پدیدۀ فناورانه پرداخته اند.

با توجه به این نکته که هر تقسیم بندی می بایستی فلسفه و فایده ای داشته باشد و از طرفی نرم افزار از دو بعد فنی و حقوقی نیز امکان دسته بندی دارد، آنچه در پی می آید بر آن است که نرم افزار را از منظرهای متفاوتی مورد دسته بندی و تحلیل قرار دهد تا زوایا و ابعاد فنی و حقوقی نرم افزار ، قدری روشن تر گردد؛ زیرا به نظر می رسد، میزان و شکل حمایت حقوقی با توجه به اجزا، مراحل و اقسام نرم افزار، متفاوت خواهد بود.

تاریخچه نرم افزار

نرم‌افزار نام دیگری برای برنامه است. ظاهراً، نخستین بار جان تاکی در سال۱۹۵۸ این واژه را به‌این معنا به‌کار برده‌است. احتمالا در انگلیسی این واژه را بر وزن سخت‌افزار ساخته‌اند که بسیار پیش از پیدایش رایانه (به معنای اسباب و اشیاء) به‌کار می‌رفته‌است. اگرچه نرم‌افزار رایانه‌ای و برنامه رایانه‌ای یک معنی دارند ولی به‌نظر می‌رسد اصطلاح نرم‌افزار بیشتر در مورد مجموعه نسبتاً بزرگی از برنامه‌ها به‌کار می‌رود و برنامه به جزئی از سیستم نرم‌افزاری اشاره دارد.نرم‌افزارهای رایانه را به دودسته بزرگ می‌توان تقسیم کرد؛ نرم‌افزار سیستم، نرم‌افزار کاربردی.

امروزه واژه نرم‌افزار را در معناهایی جز معنی برنامه رایانه‌ای نیز به‌کار می‌برند. به‌عنوان مثال در فن مدیریت برای اشاره به روش‌ها و دانش فنی (در مقابل وسائل و تجهیزات و نیروی انسانی). در حال حاضر نرم‌افزارهای کامپیوتری فراوان را می‌توان در بازار یافت که به‌طور جدی به رقابت خود برای بقا ادامه می‌دهند. از مسائل قابل ذکر در این مورد می‌توان به خرید سهام شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک و بزرگ توسط شرکت‌های دیگر اشاره کرد؛ همچنان که شرکت بزرگ گوگل به خرید سهام شرکت‌های بزرگ ادامه می‌دهد و در مدت کمی توانسته بسیاری از شرکت‌ها را تحت سلطه خود درآورد.

1-تقسیم بندی های فنی نرم افزار

به جهت فنی و ابعاد مرتبط با علوم رایانه ای، نرم افزار ها را با توجه به معیارهای گوناگون از جمله هدف و مأموریت نرم افزار، زمینۀ استفاده، نوع نقش و عملکرد و یا کاربر نرم افزار، می توان مورد تقسیم بندی‌های مختلفی قرار داد. ذیلاً با توجه به معیارهای پیش گفته به بررسی انواع نرم افزارها از جهت فنی خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

عنوان

فصل اول

آشنایی با محل کارآموزی

تاریخچه مدارس در ایران

تاریخچه آموزش فنی و حرفه ای در ایران

فلسفه آموزشی هنرستان

ساختار شاخه های تحصیلی دوره ی متوسطه

اهداف شاخه فنی و حرفه ای

مدارس غیر انتفاعی

تاریخچه هنرستان غیر انتفاعی ابوریحان

فصل دوم

نرم‌افزار چیست؟ شناسایی انواع نرم‌افزار

مقدمه

تاریخچه نرم افزار

1- تقسیم بندی های فنی نرم افزار

2- نرم افزارهای پایه (Programming Software):

1-2- نرم افزارهای سیستمی

System Software): 1-3)- نرم افزارهای کاربردی

(Application Software): 1-3

1- بدافزارها (Malware):

1-3-2- ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (Adware):

1-3-3- نرم افزار انبار گردانی (Inventory Management Software):

1-3-4- نرم افزارهای جانبی (Utilities Software):

3-5- نرم افزار پشتیبان و بازیابی اطلاعات (Data Backup and Recover Software):

1-3-6- نرم افزار های پردازش داده ها:

1-3-7- نرم افزارهای شبیه سازی و مدل سازی

1-3-8- نرم افزارهای سیستم خبره:

1-3-9- نرم افزار های سیستم بی درنگ:

1-3-10- نرم افزارهای سسیتم نهفته:

2- تقسیم بندی های حقوقی نرم افزار

2-1- نرم افزارهای سفارشی (Custom Software):

2-2- نرم افزارهای ردۀ عام (Off-the-Shelf Software)

2-3- نرم افزار رایگان (freeSoftwer):

2-4- نرم افزارهای منبع باز و منبع بسته (Open Source and: Closed Source Software):

2-5- نرم افزارهای اختصاصی (Proprietary Software)

2-6- نرم افزارهای مشروط و نرم افزارهای جزئی : (Shareware and Retail Software)

2-7- نرم افزار اختراعی و نرم افزار کپی رایتی : (Patent software and copy right software)

2-8- نرم افزار مشاع و نرم فزار غیر مشاع:

2-9- نرم افزار مکمل و نرم افزار سازگار:

2-10- نرم افزارهای واسط و غیر واسط:

نرم افزار سیستم

نرم افزار کاربردی

نرم افزار های گرافیکی:

انواع adobe photoshop–corel draw:

front page–dream wav:

انواع microsoft project:

انواع microsoft word:

انواع microsoft excel:

انواع SQL server–microsoft Access:

سه گروه کلی نرم‌افزارهای معماری

نتیجه گیری

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی پشتیبانی

خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1431

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما