پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود گزارش کارآموزی مدرسه غیرانتفاعی و سخت افزار


دانلود گزارش کارآموزی مدرسه غیرانتفاعی و سخت افزار

مدرسه غیرانتفاعی و سخت افزار

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 15

 

 

فصل اول

تاریخچه مدارس در ایران

آن دسته از خانواده هایی دایر شده بود که از توانائی پرداخت هزینه های بیشتر جهت تحصیل فرزندان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دو گونه مدرسه فعالیت داشتند. مدارس پولی که به آنها لقب ملی داده شده بود و خود نیز شامل مدارس اسلامی می شدند که به عنوان یکی از برنامه های مدرسه دانش آموز را با مقدمات دروس مذهبی آشنا می ساختند و از نظر ظاهر نیز تفاوت هایی با سایر مدارس داشت غالبا با ارائه فوق برنامه های خاص سعی در جلب نظر دانش آموزان داشته وعمدتا برای خود برخوردار بودند. تعداد مدارس ملی بسیار اندک بوده و به لحاظ سطح آموزش با مدارس عادی یا دولتی تفاوتی نداشت.

پس از پیروزی انقلاب بحث یکسان سازی مدارس طرح گردید و جهت جلو گیری از نظام طبقاتی در آموزش و پرورش ،کلیه مدارس غیر دولتی بر مبنای تصمیم شورای انقلاب منحل و مسئولیت برنامه ریزی آموزشی کشور و نظارت بر اجرای این گونه برنامه ها مستقلا به دولت واگذار گردید. این در حالی بود که چند سال پس از پیروزی انقلاب بحث مدارس خصوصی به دلیل زیر مطرح گردید:

1-رشد جمعیت و میزان نیاز متناسب با امکانات کثیر آموزشی برای افراد لازم التعلیم .

2-بروز محدودیت های دولتی در تامین هزینه های آموزش و پرورش با شروع جنگ ایران و عراق.

3-مواجه با کسر بودجه آموزش و پرورش در مدارس کشور. بنا به دلایل فوق بار دیگر اجازه صدور مجوز جهت احداث مدارس خصوصی به مناطق آموزشی اعطا گردید. در خرداد سال 1367 ، قانون مدارس غیر انتفاعی که طی لایحه ای تسلیم مجلس شورای اسلامی شده بود. در قالب 21 ماده و 15 تبصره به تصویب رسیده و به این ترتیب ، مدارس غیر دولتی به فعالیت های خود مبادرت نمودند.

تاریخچه آموزش فنی و حرفه ای در ایران

آموزش و پرورش فني و حرفه‌اي پیشینه ای به قدمت تاريخ تمدن و فرهنگ جوامع دارد، چرا كه تمدن ها به مدد انديشه و حِرف در ادوار تاريخي بوجود آمده‌اند. هرچه به گذشته‌هاي دور تمدن ها برمي‌گرديم، متوجه مي‌شويم كه آموزش و پرورش آموزشي اين مدارس، علاوه بر خواندن و نوشتن و شرعيات، علوم و فنون جديد نيز گنجانده شده بود.نخستين مدرسه جديد به همت فني و حرفه‌اي در درجه اول از پدران و مادران به فرزندان رسيده و در هر جامعه متناسب با وضعيت اجتماعي آن صورت ويژه‌اي به خود گرفته است. در ايران پايه‌هاي نخستين مدارس جديد و آموزش و پرورش فني و حرفه‌اي به بيش از يك صد سال پيش برمي‌گردد كه در محتواي برنامه‌هاي ميرزا تقي خان اميركبير به نام دارالفنون تأسيس گرديد كه در آن دروس علمي، فني، نظامي و پزشكي تدريس مي‌شد.

اولين سنگ بناي هنرستان هاي فني در ايران با مشاركت كشور آلمان به نام هنرستان صنعتي تهران در سال ۱۲۸۶ هجري شمسي گذاشته شد. كه در واقع روش آموزش كلاسيك اولين گام هاي خود را برداشت و پس از طي فراز و نشيب‌هاي فراوان، بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي همه ساله بر تعداد هنرستان هاي فني، حرفه‌اي و كشاورزي كشور افزوده شد.

 

فصل دوم

سخت افزار

مقدمه:

معمولاً در جاهای دیگر درباره ی خود سخت افزار توضیح نمی دهند و فقط نام چند قطعه ی سخت افزاری گفته شده و تعریف درستی از آن را ارائه نداده اند. همچنین به بررسی بخش های مهم آن نمی پردازند. ما این خلأ را احساس کرده و در این نوشته به طور مفصل و با زبانی ساده و به دور از واژه های ثقیل انگلیسی به تشریح سخت افزار خواهیم پرداخت.

این تشریح و دسته بندی بخش های مختلف سخت افزار جدیدترین دسته بندی و متناسب با علوم روز است.در این بخش از مقاله تعدای از قطعات به طور مختصر توضیح داده شده است.باقی آنها نیز در بخش بعدی مقاله ارائه خواهد شد.اما اگر می خواهید با هر کدام از قطعات و تکنولوژی آنها به صورت مفصل آشنا شوید سلسله مقالات بخش سخت افزار سایت را دنبال کنید.

سخت افزار چیست؟

امروزه با پیشرفت علوم کامپیوتر و افزایش استفاده از دستگاه های الکترونیک واژه ی سخت افزار ،نرم افزار،برنامه نویسی و… زیاد به کار می رود.اما شناخت و آموختن هر یک نیازمند مطالعه ی دقیق و اصولی است. سخت افزار یکی از شاخه های مهم علوم کامپیوتر محسوب می شود و به کلیه ی اجزا و قطعات کامپیوتر که به طور فیزیکی وجود دارند و می توان آنها را لمس کرد، Hard ware یا سخت افزار می گویند.آشنایی با سخت افزار و نحوه ی کارکرد هر کدام از قطعات ،کاربران را در استفاده ی هرچه بهتر از کامپیوتر کمک خواهد کرد.همچنین می توانند از همه ی پتانسیل ها و قابلیت های کامپیوتر خود به آسانی و به خوبی بهره بگیرند.

به طبع آشنایی و آموزش سخت افزار برای استفاده از قطعات ،نسبت به تولید قطعات بسیار آسان می باشد.تولید قطعات کامپیوتری کار ساده ای به نظر نمی رسد و هرکشوری قادر به تولید آنها نیست تولید و ساخت قطعات مهم و اصلی کامپیوتر منحصر به شرکت های خاصی می شود که اکثر آنها در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا ،چین ژاپن و… فعالیت دارند.

برای مثال ساخت پردازنده ی مرکزی(CPU) که یکی از مهمترین قطعات هر کامپیوتر است ،پیچیده ترین کاری است که بشر تاکنون انجام داده است.

فهرست مطالب:

عنوان

فصل اول

آشنایی با محل کارآموزی

تاریخچه مدارس در ایران

تاریخچه آموزش فنی و حرفه ای در ایران

فلسفه آموزشی هنرستان

ساختار شاخه های تحصیلی دوره ی متوسطه

اهداف شاخه فنی و حرفه ای

راه آینده

مدارس غیرانتفاعی

تاریخچه هنرستان غیر انتفاعی ابوریحان

فصل دوم

سخت افزار

مقدمه

سخت افزار چیست؟

مادر برد

برد اصلی

CPU

RAM

Power

انواع منبع تغذيه

Hard Disk

مانیتور

کارت گرافیک

ديسک نوری

کارت صدا

مبانی کارت صدا

منابع

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1416

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما