پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت حمله سایبری و انواع آن و تاریخچه و چگونگی شکل گیری پلیس فتا


دانلود پاورپوینت حمله سایبری و انواع آن و تاریخچه و چگونگی شکل گیری پلیس فتا

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 43

حجم فایل: 277 کیلوبایت

 

 

بخشی از محتوا:

جرایم رایانه‌ای:

همزمان با توسعه و کاربردپذیری ریانه و سیستم‌های رایانه‌ای، جرایم رایانه‌ای هم به وجود آمده‌اند. اگرچه دامنه و حوزه‌ی وقوع جرم در هر حوزه با توجّه به ویژگی‌ها و وسعت کاربرد و استفاده متفاوت بوده‌است. از سال 1960 میلادی تا کنون سه نسل از جرایم رایانه‌ای برشماری شده‌اند. نسل اوّل که مقارن سال‌های دهه‌ی هشتاد، هفتاد و اوایل دهه‌ی میلادی است و چون استفاده از اینترنت در آن زمان شیوع نداشت، عمده‌ی جرایم مرتبط با رایانه‌ها بود و از این رو این دسته از جرایم صرفاً به «جرایم رایانه‌ای» یاد می‌شوند. نسل دوّم جرایم رایانه‌ای از اوایل دهه‌ی هشتاد تا اوایهشتاد ل دهه‌ی نود به وقوع پیوستند که به «جرایم علیه داده‌ها» تعبیر می‌شوند. در این نسل، «داده» صرف‌نظر از این‌که در رایانه قرار داشته باشد، در واسط‌ها و ابزارهای انتقال مورد توجّه قرار گرفت و دیگر تأکیدی بر رایانه نبود. نسل سوّم رایانه‌ای نیز هم‌زمان با فراگیر شدن اینترنت از اوایل دهه‌ی 1990 میلادی به وجود آمدند. این جرایم که با گسترش کاربرد شبکه و اینترنت به وجود آمدند نام «جرایم سایبری» را به خود گرفتند.

مبارزه با جرایم رایانه‌ای:

گسترش جرایم رایانه‌ای در دنیا، خصوصاً در کشورهایی که بیشترین استفاده کنندگان رایانه و اینترنت در دنیا محسوب می‌شوند، باعث شد تا حکومت‌ها به فکر ایجاد سازوکار قانونی و حقوقی رسیدگی و مبارزه با این‌گونه جرایم بیافتند. کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز برای تشریک مساعی در روند شناسایی جرم و مجرمین، همکاری در پی‌جویی و تعقیب قضایی و پلیسی مجرمان و تبادل دانش و اطّلاعات پلیسی در شناخت و کشف علمی جرایم سایبری نیز تشکیل شدند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کنوانسیون بوداپست در سال 2001 اشاره کرد. از کشورهای فعّال پیش‌رو در پی‌جویی و مبارزه با جرایم رایانه‌ای می‌توان به ایالات متّحده‌ی امریکا، روسیه، چین، کره‌جنوبی، انگلستان، هند، فرانسه و آلمان اشاره کرد.

تعریف سایبر:

از لحاظ لغوی در فرهنگ های مختلف سایبر( cyber ) به معنی مجازی وغیر ملموس ومترادف با لغت انگلیسی virtual است که با توجه به گستردگی مفهوم سایبر واطلاق آن به تمام افعال واقدامات واقع شده در محیط شبکه های بین المللی از جمله اینترنت وبی شمار بودن مصادیق سایبر به توصیه متخصصان ودانشمندان صاحب نام این رشته ، یافتن لغت معادل یا ترجمه آن به زبانهای دیگر، به دلیل مفهوم لغوی این واژه در سطح بین المللی، مجاز نیست چرا که ممکن است دایره شمول و مفهوم آنرا محدود کند ؛ به همین دلیل برگردان آن به فارسی نیز کمی مبهم است ؛ سایبر یعنی علم فرمان ، یعنی هوش مصنوعی وشاید از نظر اهل فن یعنی دنیای صفر و یک.

تعریف دیگر از محیط سایبر:

از لحاظ لغوی در فرهنگ‌های مختلف سایبر به معنی مجازی وغیرملموس می‌باشد، محیطی است مجازی وغیرملموس موجوددرفضای شبکه‌های بین‌المللی(این شبکه هااز طریق شاهراه‌های اطلاعاتی مثل اینترنت بهم وصل هستند)که دراین محیط تمام اطلاعات راجع به روابط افراد، فرهنگها، ملتها، کشورهاوبه طور کلی هرآنچه در کره ی خاکی بصورت فیزیکی ملموس وجود دارد(به صورت نوشته، تصویر، صوت، اسناد)دریک فضای مجازی به شکل دیجیتالی وجودداشته وقابل استفاده ودسترس کاربران می‌باشندوبه طریق کامپیوتر، اجزا آن وشبکه‌های بین‌المللی بهم مرتبط می‌باشند.

این فایل شامل موارد زیر است:

عنوان

جرایم رایانه ای

مبارزه با جرایم رایانه ای

تعریف سایبر

تعریف دیگر از محیط سایبر

تاریخچه جرایم سایبر

ویژگی های فضای سایبر

مجرمین سایبری

انواع هکر ها

بهران ساز های سایبر

انواع جرایم سایبری

جرایم سنتی در محیط دیجیتال

تاریخچه جرایم سایبر در ایران

پلیس سایبری در ایران

اهداف تشکیل پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات

ماهیت پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات

مأموریت‌های فضای تولید و تبادل اطّلاعات

مراحل امنیت اطلاعات

انواع بدافزارها

بدافزارهایی که تکثیر میشوند

مهمترین روش های تکثیر ویروس ها به شکل زیر می باشد

بدافزارهایی که مخفی می شوند!

بدافزارهایی که برای سازنده خود سود دارند!

حملات به روش مهندسی اجتماعی

انواع روش های حمله به روش مهندسی اجتماعی به شرح زیر می باشند

فیشینگ یا Phishing

تجارت الکترونیک

چارچوب تجارت الكترونیک

مراحل رشد و گسترش تجارت الکترونیکی

بازار الکترونیکی: تعاریف و مفاهیم

تاریخچه تجارت الکترونیکی تا سال 2011

سه شكل عمده تجارت الكترونيکی

محدودیتهای تجارت الکترونیک

موانع تجارت الكترونيكى

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09115569722


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما