پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت کاربرد روانشناسی در دندانپزشکی کودکان


دانلود پاورپوینت کاربرد روانشناسی در دندانپزشکی کودکان

کاربرد روانشناسی در دندانپزشکی کودکان

 

 

نوع فایل: PowerPoint

تعداد اسلاید (ها): 14

 

 

 

چکیده:

ترس برخی از کودکان از دندانپزشکی واقدامات موثر کلینکی:

از ابتدای به کار گیری علم وهنر داندانپزشکی توسط بشر همواره ترس و اضطراب واسترس از دندانپزشکی وجود داشته است . مدیریت و ایجاد روش های مقابله برای کاهش و حتی حذف ترس و استرس از دندانپزشکی یکی از طاقت فرساترین مشکلات دندانپزشکی از قدیم تا کنون به شمار میرود.به طوری که درسال های اخیر با توجه به پیشرفت طب رفتار در علم روانشناسی اغلب دندانپزشکان توانسته اند با کمک علم مذکورروش هایی را برای مقابله ومدیریت در این نوع بیماران را مورد اهمیت وتوجه قرار داده اند که نتیجه آن درمان های موفق وموثرتری به عمل امده است.

یکی از اهداف مهم انجمن ها و برنامه ریزان رشته دندانپزشکی در اموزش پزشکی در سال های اخیر در ایران و سایر نقاط جهان موضوع تقویت ارتباط بیمار با دندانپزشکان است حتی این ارتباط با کودکان خوردسال وسنین متفاوت کودکی نیز از سوی درمانگران معطوف شده است و هدف آن ایجاد بهبود در کیفیت و ارایه خدمات موثر در درمان های بیماری های دهان و دندان میباشدو ازهمه مهمتراین حرکات نیز با هدف کاهش ترس و استرس در بیماران و توسعه در کیفیت فضاهای کلینیکی و درمانی نیز بوده است امروزه نیز مثل گذشته هنوز مشکلات استرس و اضطراب و ترس از دندانپزشکی چه در کودکان و حتی افراد بالغ از سوی درمانگران گزارش می شود و یکی از دندان پزشکان محترم عنوان کردنده اند که غالبا منشا این ترس ها و استرس ها تا حدودی به علت عوامل شیوع گذشته باز می گردد مثلا نمونه هایی از ترس بیماران و مخصوصا در گروه سنی کودکان ازعواملی مثل ترس از لیدوکایین (ماده بی حسی تزریقی هنگام تزریق در عصب دندان ) یا ترس از اندو(عصب کشی دندان های پوسیده و ناسالم ریشه ) یا حتی جراحی های فک و صورت ( مثلا برای درمان عقب بودن فک بالا ) وجو دارد.

فهرست مطالب:

عنوان

ترس برخی از کودکان از دندانپزشکی واقدامات موثر کلینکی

ترس از نور بالاسر یونیت که در علم روانشناسی به فوتو فوبیا معروف است

باتشکر

 

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2743

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما