پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله ظهور حضرت مهدی (عج) و آثار ظهور آن حضرت


دانلود مقاله ظهور حضرت مهدی (عج) و آثار ظهور آن حضرت

ظهور حضرت مهدی (عج) و آثار ظهور آن حضرت

 

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 26

 

 

مقدمه:

يا صاحب زمان ادركنا

سخن از مهدی (عج), سخن از هدايت است.

سخن از غيبت ,حديث جستجو است.

سخن از انتظار, روايت حركت و پويایی است.

سخن از ظهور بحث از اشتياق رهایی است.

شوق رهايي ,حركت مي افريند , و نتيجه جستجو ,حصول هدايت است.

شيعه بودن با جمود و شكون سازگار نيست.شيعه يعني پيرو و لازمه پيروي جهت گيري رفتار و روش و شكل گيری سلوک و عمل است. شيعه مهدي (عج) بودن , با گمراهي و بي تفاوتي در برابر انحرافات نمي سازد.

و انتظار ظهور داشتن , با ماندن در تاريكي ها و تسليم در برابر وضع موجود قابل جمع نيست.

توضیحات بیشتر:

ولایت امام زمان (عج)

بنا به دريافتهاي مردم وآمادگيهاي افكار از عصرهاي پيشين , نسبت به قيام و و انقلاب آن حضرت دوران بارداري امام همچون حضرت موسي مخفي و پنهان از نظرها بود به نحوي كه (حكيمه) عمه آن حضرت مي گويد: امام حسن عسگري عليه السلام , به من فرمود: شب را پيش ما بمان , امشب جانشين من متولد مي شود,عرض كردم از كه متولد مي شود ؟ من در نرگس نشان حملي نمي بينم ؟ فرمود: مثل او مانند مادر موسي (يوكابد) است. تا هنگام ولادت از حمل او اثري نيست" من با نرگس خوابيدم و طلوع صبح نزديك شد و نرگس در حالي كه مي لرزيد به سوي من آمد ,بنه سينه چسباندم و بر او , سوره اخلاص (قل هو الله) و قدر (انا انزلناه…) و آيه الكرسي خواندم , پس طفل در شكم مادر ب من جواب داد و با من هم صدا شد, ديدم خانه روشن گشت , چون نگاه كردم ديدم رو به قبله افتاده است. من طفل را به نزد ابومحمد بردم روي زانويش قرار داد و به او فرمود: فرزندم با اذن خدا سخن بگو ! طفل لب گشود و بعد از استعاذه و آغاز كلام به نام خدا فرمود: ((و نريد ان نمن …)) آنگاه سلام و صلوات بر پيامبر و ائمه هدي فرستاد و يكايكي ايشان را نام برد.

سپس امام به من فرمود: او را به مادرش برگردان كه چشمش روشن شود ,و بداند وعده خدا حق است. آن حضرت تميز و ختنه شده متولد شد و بر ذراع فرخنده را همچنان كه از ديرباز كوشزد شده بود: جاء الحق و ... .تقويم زمان اين روز فرخنده نيمه شعبان المعظم نشان مي دهد. بدور از چشمان همه خفاشان شب رست روزگار با سپيده صبح نغمه حيات را متنزنم مي شود. اين مولود را جز چشم ستارگان و ديده فرشتگان و مادر و عمه اش حكيمه , چشمهاي ديگري نظاره گر نشد چه بسا همه چشمها در خواب بودند و نديدند. و اين راز عظيم الهي بعد از تولد نيز مكتوم مي ماند و امام عسگري عليه السلام به تعداد معدودي از دوستان و شيعيان خبر مي دهد و بعد از انتشار خبر ولادت آن حضرت دشمنان حصول اطلاع نموده و دوستان و شيعيان خاص كتمان مي كنند و در پناه پدر پنهان از چشمهاي زندگي را سپري مي كند و در سن پنچ سالگي سايه پر مهر پدر افول نموده و غبار يتيمي بر سيماي ملكوتي اش مي نشيند و اين كودك حجت بالغه الهي مي شود همچنان كه به يحيي پيامبر در كودكي حكمت داده شد و عيسي مسيح در گهواره به پيامبري برگزيده شد.

و خدا به آن جناب حكمت و فضل الخطاب عنايت فرمود و او را آيت و نشانه عالميان قرار مي دهد . و تا پايان غيبت صغري و قطع سفارش و فوت نواب اربعه ان حضرت به فاصله هفتاد سال از زمان. زعامت مسلمين را به عهده گرفته وحجت خدا بر بندگانش محسوب می شد و به خاطر جو اختناق و خفقان حاكم برجامعه جاممعه شيعيان بر سبيل رمز (الغرميم) گفتند و آن حضرت را مقصود داشتند و به نامهاي : حجت ,قائم, مهدي, خلف صالح و صاحب الزمان ناميده مي شد . پس از اين مدت مديد و حصول شرايط لازم براي غيبت طولاني , عدم احساس خلاءفكري و عقيدتي در بين شيعه و رشد عقلاني و … نيابت انتصابي را به اجتهاد و فقاهت تحول مي بخشد و از آن پس روي نهان ساخته و چهره در افقهاي ملكوتي در هم مي كشد و با نور الهي و فروغ بي پايان خويش به گرمادهي روشني و هدايت خويش به امر خدا مي پردازد تاحجت الهي بر مردم در همه عصرها و دورانها تمام گردد و روز موعود فرار رسد . و با قيام پرشورش وعده محتوم حق را محقق سازد.

فهرست مطالب:

مقدمه

ولادت امام زمان (عج)

برخی از ويژگيهاي ظاهري امام زمان (عج)

غيبت امام زمان (عج)

وظايف و تكاليف شيعيان در دوران غيبت امام زمان (عج)

انتظار

انتظار سازنده

انتظار ويرانگر

علائم و مقدمات ظهور امام زمان (عج)

جهان پس از ظهور امام زمان (عج)

اثبات مهدويت امام زمان (عج)

مهدويت در انديشه های خاورشناسان و …

اثبات مهدويت در قرآن

حضرت مهدي در بيان عترت

حضرت در احاديث اهل سنت

منتخب تعدادي از سئوال در مورد امام زمان ( عج)

منابع و ماخذ

پایان

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2100

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما