پیوند ها
آمار بازدید سایت
افزایش بهره وری و کارایی کارکنان شرکت و آموزش کارکنان
نوع فایل: word
تعداد صفحات: 36
مقدمه:
سازمانهای موجود در هر جامعه با استفاده از منابع محدودی که در اختیار دارند، به گونه ای به رفع نیازهای فردی و گروهی افراد جامعه می پردازند و از آنجا که منابع تولید همواره با یک ویژگی یعنی کمیابی مواجه هستند، اغلب اصلی ترین هدف سازمانها استفاده بهینه از عوامل تولید و رسیدن به اثربخشی است. در این پژوهش در ابتدا به بررسی عوامل افزایش کارایی کارمندان در باب مدیریت پرداختیم، سپس از دو عامل اصلی ایجاد انگیزه و خلاقیت در بین نیروهای انسانی و نقش تأثیرگذار مدیران در ایجاد این دو عامل را بررسی نمودیم. به همین منظور شناخت عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان یکی از اهداف بهسازی نیروی انسانی در مدیریت بخش های دولتی است که برای سنجش دانش، توانایی، انگیزش، رفتار شغلی و عملکردی کارکنان پایه ریزی می شود. در نهایت از استرس به عنوان یک عامل کاهنده کارایی و انگیزه نیروی انسانی نام بردیم و راهکارهایی برای کاهش استرس را ارائه نمودیم. در این بین نیروی انسانی ارزشمندترین دارایی سازمانهای و از حساسی برخوردار است. عملکرد انسان در درون سازمان انعکاسی از دانش، مهارت و ارزشهای او است. این عوامل شامل زمین، سرمایه، نیروی انسانی، فناوری و مدیریت است.
فهرست مطالب:
مروری بر مطالعات پیشین
بخش اول: كارائی
اثربخشی
بهرهوری
به كارگيري بهرهوری در سازمان
موانع بهرهوری در نظام اداری
1- ضعف مديريت
2- نيروي انساني غيرمتخصص
3- عدم وجود سيستم ارزشيابي مناسب كاركنان
4- عدم وجود انگيزه كاري در كاركنان
5- حاكم بودن روحيه منفعت طلبي فردی
6- كمكاری
7- «رانت»هاي مختلف
8- مشغله زياد كاري مديران
9- روشهاي انجام كار
عوامل موثر در بهرهوری
الف: عوامل برون سازمانی
1- عوامل فرهنگی
2- عوامل اقتصادی
3- عوامل اجتماعی
ب- عوامل درون سازماني
1-نيروي انسانی
2- فضاي سازمان
3- حقوق و دستمزد
4- آموزش كاركنان
5- تكنولوژی
6- تشويق و پاداش
7- فرهنگ سازمان
8- كيفيت زندگي كاري
9- سبك و روش مديريت
بهرهوري و مديريت دولتي نوين
بخش دوم: انگیزش
عوامل موثر بر ایجاد انگیزه
تئوری انگیزشی هرزبرگ
کاوش جهانی برای یافتن انگیزه
بخش سوم: مشاركت و خلاقيت در كاركنان
نقش مدیریت در ایجاد نوآوری کارکنان
توانایی ارتقای دائم
مطرح سازید و ارتباط ایجاد کنید
حرفهای تشویقآمیز و انگیزهدهنده
پول
آنچه باید مدیران بدانند و بخوانند
استرس و کارایی کارکنان
استرس
علل استرس
الف) شاخصه های عوامل فیزیکی
ب) صدای هنجار
ج) شاخصه های عومل کاری
د)نبود حمایت گروهی
ه)عوامل فردی
توصیه هایی برای کاهش استرس
1- یاد بگیرید که برنامه ریزی کنید.
2-محدودیت ها و ضعف های خود را بشناسید و آنها را قبول کنید.
3-یاد بگیرید که در زندگی بازی ، تفریح و سرگرمی داشته باشید.
4- شخص مثبتی باشید.
5-یاد بگیرید که گذشت داشته باشید و دیگران و عقاید آنها را تحمل کنید.
6- از رقابت ها و چشم و هم چشمی های بیجا و غیر ضروری پرهیز کنید.
7- یاد بگیرید که روش شما برای استراحت و آرامش ،منظم و عاری از داوری های آرام بخش و مسکن باشد.
8- مشکلات و مسائل خود را در درون خود نگه ندارید.
9- تفکر خود را عوض کنید
نتیجه گیری
منابع
فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی
پشتیبانی خرید: 09337266852
مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان
برچسب های مهم