پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله روش های نوین در حوزه آموزش الکترونیکی


دانلود مقاله روش های نوین در حوزه آموزش الکترونیکی

روش های نوین در حوزه آموزش الکترونیکی

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 20

 

 

چکیده:

آموزش الکترونیکی مبحثی جدید و نتیجه فناوری اطلاعات است و چند سالیست که توسط دانشگاه ها و سازمان ها مورد توجه قرار گرفته و طرح های متعددی در این زمینه پیشنهاد و عملی شده است. در مجموع فناوری اطلاعات فرصت های جدیدی را پیش روی جوامع قرارداده است و ملت هایی که زودتر این فرصت را شناسایی کنند می توانند بر عقب ماندگی خود در این زمینه غلبه کنند.

روش های همراه با تکنولوژی در یادگیری الکترونیکی

یادگیری متحرک:

از این روش یادگیری اولین بار در امریکا استفاده شد که در آن از وسیله ای به نام دستیار دیجیتال استفاده می شود که کارایی بالا و نتیجه مطلوبی در حوزه یادگیری داشته است و اروپا نیز یادگیری متحرک را آغاز کرده و در نظام آموزش خود ترکیب کرده، البته آمار دقیقی از رشد واقعی این نوع یادگیری دردسترس نیست. در توضیح این وسیله باید بگوییم که یک دستگاه کوچک همراه با سیستم عامل است و در مواردی که نیاز به رایانه عادی اما قابل حمل نیز باشد، کاربرد دارد.

شبیه سازی:

شبیه سازی به خیلی از مقوله های صنعت وارد شده و به پیشبرد خیلی از بخش های آن کمک کرده است. استفاده از فلش ها تقریبا عمومی شده و فعالان این بخش سعی دارند الگوهای بیش تری در این بخش طراحی کنند. استاندارد سازی: یعنی داشتن یک مدل مرجع مبتنی بر وب برای یادگیری که قابلیت دسترسی به اجزای آموزشی از فاصله دور را داشته باشد، سازگار با نیازهای فردی و سازمانی باشد، تکرارپذیر و تعاملی باشد و هم چنین توانایی هماهنگی با تغییرات فناوری را داشته باشد.

حوزه های توسعه یادگیری الکترونیکی

1. مدارس:

در مدارس که از آموزش الکترونیکی استفاده می کنند دانش آموزان پردازش بسیاری از اطلاعات را می آموزند و این توانایی را پیدا می کنند که به منابع علمی سایر نقاط جهان دسترسی و با دانش آموزان و معلمان دیگر مدارس ارتباط برقرار کنند و معلمان می توانند نقش راهنمای دانش آموزان در پیگیری پاسخ پرسش هایشان در وب باشند و آن ها را از تحت تاثیر قرار گرفتن سایت های غیر موثق دور بدارند و کلاس را از حالت سخنرانی تک نفره به کلاسی با کارگروهی پویا تبدیل کنند. هدف از این نوع آموزش رشد همه جانبه فراگیران وارتقاء توانایی آنان و تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فناوری روز می باشد.

2. دانشگاه ها:

در دانشگاه ها اساتید می توانند با نرم افزار ATutor که از سرویس های آموزش مجازی است برای امور مرتبط با دروس تدریسی است استفاده کنند که این نرم افزار امکانات ویژه ای را از طریق فایل های html،pdf،word،PowerPoint و text از طریق وب را ارائه می دهد. هم چنین می تواند برای تحویل پروژه و برگزاری امتحان به فرم تستی و تشریحی که به صورت برخط بوده و اعلام نمره و برقراری ارتباط از طریق email، از این سامانه استفاده کند و نه تنها کیفیت مطالب آموزشی به این طریق بالا می رود بلکه از خیلی هزینه ها مانند مصرف کاغذ و چاپ و تکثیر نیز کاسته می شود.

فهرست مطالب:

عنوان

روش های همراه با تکنولوژی در یادگیری الکترونیکی

یادگیری متحرک

شبیه سازی

استاندارد سازی

حوزه های توسعه یادگیری الکترونیکی

1-مدارس

2-دانشگاهها

3-صنعت

4-مصارف خانگی

مدل های یادگیری الکترونیکی

الزامات آموزش الکترونیکی

1. منطق توسعه شبکه

1. محتوا

یادگیری الکترونیکی چیست

تعریف یادگیری الکترونیک

ضرورت رویکرد به آموزش الکترونیکی

مزایای آموزش الکترونیکی

مزایای آموزش الکترونیکی از دیدگاه مدیر

مزایای آموزش الکترونیک از دیدگاه تولید کنندگان محتوای آموزشی

مزایای آموزش الکترونیکی از دیدگاه دانشجو

معمولا به چه طریق به اینترنت متصل می‌شوید؟

تفاوت بین آموزش و یادگیری

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1761

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما