پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت پروتکل snmp


دانلود پاورپوینت پروتکل snmp

پروتکل Snmp

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید(ها): 17

 

 

چکیده:

SNMP پروتکل لایه Application است که امکان نقل و انتقال اطلاعات مدیریتی را بین عناصر شبکه ایجاد می کند و در واقع قسمتی از پروتکل TCP/IP می باشد. این پروتکل توانایی مدیریت و پیدا کردن مشکلات و حل آنها را در شبکه برای مدیران مهیا می کند. سه نسخه از این پروتکل موجود است که عبارتند از : SNMP V1 SNMP V2 SNMP V3 هر سه ورژن، دارای یک سری مشخصات مشترک هستند. البته باید افزود نسخه شماره سه بسیار ایمن تر از نسخه های دیگر است.

تاریخچه snmp:

این پروتکل در سال 1988 معرفی شد تا احتیاجات رشدیافته ای را در پروتکلی به منظور مدیریت ابزارهایی که بر پایه پروتکل IP کار می کنند، اعمال کند. هسته اصلی SNMP مجموعه ساده ای از اعمال است که بهadministrator ها توانایی تغییر در محدوده ابزارهایی که بر پایه این پروتکل کار می کنند را، فراهم می‌کند. همچنین امکان اداره کردن، بازبینی و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری دور یا محلی که بر اساس TCP/IP کار می کنند، میسر می شود و در واقع راهی استاندارد به منظور یافتن اطلاعات شبکه ای است.

در مقایسه با SGMP که تنها برای مدیریت روترهای اینترنت ایجاد شد، SNMP برای مدیریت Unix، Windows، پرینتر ها، Modem Rackها و غیره به کار می رود. مانیتور کردن شبکه به منظور درک بهتر چگونگی کارکرد شبکه، از دیگر عملکردهای مدیریت شبکه است که نه تنها برای ترافیک های محلی به کار نمی رود، بلکه برای interface های شهری نیز استفاده می شود.

snmp چیست؟

مخفف Simple Network Management Protocol SNMPیک پروتکل برای مدیریت شبکه است که شما اون رو می تونید روی هر سیستمی (از جمله روترها) نصب کنید و به مدیریت و البته Monitoring شبکه خودتون بپردازید. البته SNMP v1 &SNMP v2 مشکلات امنیتی زیادی دارد.

معمولاْ مدیران شبکه وافرادی که آشنایی زیادی بااون ندارندنمی تونند به خوبی اون رو manage کرده و به راحتی می شه سوء استفاده کرد.

فهرست مطالب:

عنوان

مقدمه

تاریخچه snm

snmp چیست؟

پروتکل snmp چه نوع پروتکی است؟

متدهای مهم snmp

مزایای SNMP چیست؟

مدیریت شبکه های کامپیوتری SNMP

عنصرهای ارتباطی

نسخه های ارائه شده SNMP

پایان

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09336266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 3114

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما