پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت بروسلا


دانلود پاورپوینت بروسلا

بروسلا

 

 

نوع فایل: PowerPoint

تعداد اسلاید (ها): 19

 

 

چکیده:

بروسلا (brucellae)

بروسلا ها انگل های اجباری انسان و حیوانات هستند. مشخصا بصورت داخل سلولی در بدن میزبانان قرار میگیرند، از نظر متابولیکی نسبتا غیر فعال هستند. عفونت در حیوانات باردار بویژه گاو موجب سقط جنین میگردد. غدد پستان حیوان اغلب گرفتار شده و این باکتری ها به همراه شیر به مدت چند ماه تا چندین سال از حیوان دفع میشود.

مورفـوژی و مشخصات: شکل ارگانیسم:

این باکتری در کشت جوان به شکل کوکسی یا باسیل های کوتاهی به طول ۱تا۲ میکرومتر (همراه با اشکال غالب کوکوباسیل) متغیر است. ارگانیسم های هوازی و گرم منفی است اما گاهی به طور یکنواخت رنگ آمیزی میگردد. این باکتری ها غیر متحرک و بدون اسپور بوده و کپسول در کلنی صاف یا مخاطی آن دیده میشود.

کشت:

در محیط های کشت غنی شده، پس از ۲تا۵ روز بصورت کلنی های کوچک (به قطر ۱ میلی متر)، محدب و صاف و شفاف ظاهر میشوند.

خصوصیــات رشد:

بروسلا انگل درون سلولی بوده و نیاز غذایی آن بسیار پیچیده است. برخی از نژادها در محیط های کشت مشخصی(Defined media) که حاوی آمینو اسید ها، ویتامین ها؛ املاح و گلوکز میباشند، رشد میکنند.

نمونه های تازه گرفته شده از انسان یا حیوان در آزمایشگاه، در روی محیط های کشت خوندار یا تریپتیکاز-سوی آگار کشت میدهند. بروسلا آبورتوس برای رشد به ۵ تا۱۰% گاز کربونیک نیاز دارد. درحالی که سه گونه دیگر در هوا رشد میکنند.

بروسلاها میتوانند انواع مختلفی از کربوهیدرات ها را مصرف نمایند که از این خاصیت در طبقه بندی آنها استفاده میشود. این باکتریها قندها، اسید یا گاز بوجود نمی آورند برخی از انواع آنها قادرند اکسیداز، کاتالاز و هیدروژن سولفوره تولید کنند.

نیترات ها را به نیتریت تبدیل می نمایند. بروسلاها به میزان متوسطی نسبت به دما و اسیدیته حساس هستند. آنها با پاستوریزه کردن شیر کشته میشوند. چهار نوع مختلف بروسلاها را میتوان توسط تست های حساس نسبت به رنگ های مختلف و تولید هیدروژن سولفوره از هم متمایز ساخت.

فهرست مطالب:

عنوان

بروسلا ها (brucellae)

مورفولوژی و مشخصات

خصوصیات رشد

جدول ۱-۱۲ خصوصیات انواع مختلف بروسلا

ساختمان آنتی ژنی

بیماریزایی و آسیب شناسی

علایم بیماری

تست های تشخیص آزمایشگاهی

1- تست آگلوتیناسیون

2- آنتی بادی های بلوکان

3- روش الیزا(ELISA)

فرانسیسلا تولارنسیس و تولارمی (Franciseella tularenci & tularemia)

مورفولوژی و شناسایی

شناسایی و علائم بالینی

تست های تشخیص آزمایشگاهی

پایان

 

 

 

منبع:

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852

 


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما