پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله مدیریت زیست محیطی در فرآيند تولید انرژی


دانلود مقاله مدیریت زیست محیطی در فرآيند تولید انرژی

مدیریت زیست محیطی در فرآيند تولید انرژی

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 17

 

مقدمه:

در گذشته بی توجهی به محیط زیست تا حدود زیادی ناشی از این واقعیت بوده است که در فعالیت های اقتصادی میزان تخریب محیط زیست و بهداشت محیط در هزینه ها و سیستم قیمت ها به حساب نمی آمد و اقتصاددانان تنها ذهن خود را به شاخص هایی چون رشد تولید ناخالص داخلی سرانه، ترازپرداخت ها و نظیر آنها معطوف می ساختند. افزایش مخاطرات آلودگی محیط زیست ناشی از گازهای ، و افزایش هزینه انرژی و فناپذیری منابع انرژی فسیلی موجب ایجاد انگیزه های بیشتری برای بهبود کارآیی در مصرف و تولید انرژی و استفاده بیشتر از انرژی های تجدید شونده و پایدار در تولید برق شده است. اما اهمیت حفظ محیط زیست موجب شد که در تصمیمات مربوط به نوع تکنولوژی، انتخاب منبع انرژی، تخصیص عوامل تولید، الگوی رشد اقتصادی و ارتقای سطح رفاه اجتماعی، مسایل زیست محیطی نیز مورد توجه قرار گیرند و در سیستم قیمت ها و هزینه ها به حساب آیند. ترکیبات حاصل از سوخت های فسیلی شامل اکسید های کربن، خاکستر فرار، ذرات نسوخته یا نیم سوخت، اکسید های گوگرد، اکسید های ازت و گازهای ناشی از سوخت ناقص مثل هیدروکربورها هستند که کلیه این ترکیبات سمی، خطرناک و سرطان زا می باشند. در ادامه مقاله ابتدا مبحث مدیریت یکپارچه زیست محیطی و ابزارهای آن مطرح شده و سپس مروری بر مطالعات انجام شده و انواع روش های تولید برق توضیح داده می شوند. روش تحقیق از نوع اسنادی می باشد که از اطلاعات مورد نیاز از وزارت نیرو، شرکت توانیر، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و پژوهشگاه نیرو گردآوری شده اند. برای این منظور نیروگاه ها به سه دسته حرارتی، انرژی های نو و هسته ای تقسیم بندی شده و ابزارهای مختلف یکپارچه سازی مدیریت زیست محیطی بیان گردیدند.

فهرست مطالب:

عنوان

چکیده

مقدمه

1-1-مدیریت یکپارچه محیط زیست (IEM)

1-2- مروری بر مطالعات

1-3- نیروگاه های تولید برق

1-3-1- نیروگاه های حرارتی

1-3-1-1- نيروگاه بخاری

1-3-1-2- نيروگاه گازی

1-3-1-3- نيروگاه سيكل تركيبی

1-3-2- نیروگاه با انرژی های نو

1-3-2-1- نيروگاه زیست توده

1-3-2-2- نیروگاه برق آبی

1-3-2-3- نیروگاه خورشیدی

1-3-2-4- نیروگاه بادی

1-3-3- نیروگاه هسته ای

2- مواد و روش ها

2-1- مفهوم هزینه های اجتماعی

2-2- نحوه ی محاسبه هزینه های اجتماعی– زیست محیطی

3- یافته های تحقیق

3-1- یکپارچه سازی مدیریت زیست محیطی

3-1-1- بهینه سازی نیروگاه های حرارتی قدیمی

3-1-2- راه اندازی نیروگاه با انرژی های

4- بحث و نتیجه گیری

منابع

 

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1828

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما