پیوند ها
آمار بازدید سایت
شناسايی و رتبه بندی عوامل رشد بازاریابی بیمه مسؤولیت تولیدکنندگان کالا در مقابل مصرف کننده
نوع فایل: word
تعداد صفحات: 64
مقدمه:
با توجه به این که سیاست توسعه صادرات به عنوان یکی از سیاستهای اصلی اقتصادی کشور طی سالهای اخیر به شدت مورد تأکید قرار گرفته است، تحقق توسعه صادرات منوط به تحقق امر کیفیت تولیدات در سطح ملی است، زیرا مصرف کننده داخلی سازوکارهای لازم برای جبران بهبود کیفیت از تولیدات دریافت نمی کند. بیمه های مسؤولیت محصول (بیمه مسؤولیت تولیدکننده در قبال مصرف کننده) به عنوان سازوکار حمایتی حقوق مصرف کننده در عرصه اقتصاد و توسعه اقتصادی اهمیت ویژه ای می یابد لذا در برنامه سوّم توسعه اقتصادی، لزوم بررسی لایحه حمایت از حقوق مصرف کننده مورد تأکید قرار گرفته است. بیمه مسؤولیت محصول که در بعضی از موارد آن با عنوان بیمه مسؤولیت کالا یاد می شود بیمه ای است که خسارت بدنی و مالی وارده به مصرف کنندگان محصول و اشخاص ثالث را که بر اثر عدم ایمنی و نقص محصول به استفاده کنندگان و یا اشخاص ثالث وارد می آید تحت پوشش قرار می دهد. لذا با توجه به اهمه یت موضوع و توسعه نیافتگی بارز این روند در کشور ما در این جا به بررسی علل و عوامل موثر بر رشد بیمه های مسؤولیت محصول که رشد آن ارتباط مستقیم با توسعه سازوکار حمایت از حقوق مصرف کننده دارد پرداخته می شود. برای مثال امریکا از آغاز قرن بیستم شاهد ظهور جنبشهای حمایت از مصرف کننده بوده است که تاکنون نیز ب فعالیتهای خود ادامه داده اند و موجب وضع قوانین و تدوین استانداردهای بالا شده اند. لذا اقداماتی ک در جهت حمایت از حقوق مصرف کننده صورت گیرد می تواند با به دست آوردن بازارهای صادراتی منافع تولیدکننده و منافع ملی را به نحو شایان توجهّی تحت تأثیر قرار می دهد.
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
تعریف مسئولیت مدنی
اهمیت و ضرورت تحقيق
اهداف تحقیق
بهره وران و هدف كاربردی
سوالات تحقیق
فرضيه های تحقیق
تعريف واژگان کلیدی
پیشینه تحقیق
مسئوولیت و بیمه
مسئوولیت مدنی
مسئووليت عمومی
مسئوليت حرفه ای
مسئوولیت قراردادی
بيمه مسئوولیت مدنی
بیمه مسؤولیت
ویژگی های فنی بیمه های مسؤولیت محصول
فرایند پرداخت خسارت
ابعاد حقوقی مسئولیت مدنی تولیدکنندگان
قانون مسؤولیت ناشی از تولید کالاها در اروپا و امریکا
عوامل موثر بر رشد بازار بیمه های مسؤولیت محصول از دیدگاه بازاریابی
عناصر آمیخته بازاریابی
محصول/ خدمات و بازاریابی
میزان قیمت و رشد بازاریابی
عوامل موثر بر قيمتگذاری
مراحل قيمتگذاري
ترفیع و رشد بازاریابی
آمیخته ترفیع و تشویق
توزیع و رشد بازاریابی
پرسنل و بازاریابی
۱- بیاموزید که از دید مشتری نگاه کنید.
۲- خود را یک کارآموز در امر سرویس دهی تلقی کنید.
۳- از مشتریان بپرسید چه میخواهند؟
۴- سیاستهایی همسو با مشتری تدوین کنید.
۵- مشتریان را تشویق کنید که شکایت کنند.
۶- کارکنانتان را آموزش دهید.
۷- سرویس دهی عالی را یک الزام روزانه بدانید.
۸- فرهنگ بهبود مستمر را پرورش دهید.
۹- در رابطه با عملکرد خود الگو برداری کنید.
۱۰- به نتایج حاصله پاداش داده و موفقیتها را جشن بگیرید.
مدیریت عملیات فرآیند تولید و بازاریابی
تبلیغات و بازاریابی
عوامل محیطی بازاریابی
انواع محیط و بازاریابی
محیط جمعیت شناختی
محیط اقتصادی
محیط طبیعی
محیط تکنولوژیک
محیط سیاسی / قانونی
محیط اجتماعی / فرهنگی
موانع رشد بازاریابی و مدیریت بازار در شرکتهای ایرانی
مدل مطلوب تحقیق
جمع بندی
منابع
مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان