پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله نقش عوامل موثر بر تولید ملی با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی


دانلود مقاله نقش عوامل موثر بر تولید ملی با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی

نقش عوامل موثر بر تولید ملی با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی

 

 

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 12

 

 

مقدمه:

در اين مقاله به بررسی عوامل مؤثر بر رشد اقتصادی پرداخته و در اين ميان تأكيد بر عواملی است كه ناشی از سياست های پولی، مالی و ارزی دولت می باشند، به طوری كه چگونگی عملكرد دولت در اجرای اين سياست ها در ايجاد ثبات و يا بی ثباتی محيط اقتصاد كلان مورد تجزيه و تحليل و ارزيابی قرار خواهد گرفت. پس از آن نظريات سولو و سوآن با تغيير برخي از فروض نظرية هارود دومار برای برطرف كردن مسئله لبة تيغ، محور و هسته مدلهای رشد نئوكلاسيک گرديد كه اين مدلها به دليل سادگی و سهولت كاربرد، مورد استفاده بسياری از كشورهای در حال توسعه قرار گرفتند. مثلاً در این تعریف، ما از بانک مرکزی یا وزارت بازرگانی می‌خواهیم که کانون‌های ضعف و بحران را در نظام اقتصادی کشور شناسایی کنند و خود را بر اساس شرایط جدید اقتصادی، تحریم‌ها یا نیازهای انقلاب اسلامی بازتعریف نمایند و در نتیجه عملکردی جهادی ارائه دهند. بنابراین پشنهاد می گردد که الگوی ایرانی اسلامی اقتصاد مقاومتی و انضباط مالي هرچه سریعتر در دستور کار سیاست گذاران و برنامه ریزان کلان کشور قرار گیرد تا کشور در مسیر ثبات اقتصادی و مقابله با فشارهای اقتصادی پیروزمندانه گام بردارد. مقاله حاضر به بررسي اثرات متقابل سرمايه گذاري و رشد توليد ناخالص داخلي با تكيه بر نقش ثبات اقتصادي، با رویکرد اقتصاد مقاومتی و عوامل مؤثر بر تولید ملی از طريق روش اقتصادسنجی حداقل مربعات سه مرحله اي مي پردازد. نتايج اين مطالعه كه براي كشور ايران طي دوره 91-1342 مورد آزمون قرار گرفته مبين اين است كه شرايط بي ثباتي اقتصاد كلان ايران به همراه فشارهای اقتصادی به خصوص طی سال های اخیر، موجب كاهش رشد اقتصادي شده است. امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ی نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است. سپس شرايط محيط اقتصاد ايران را طي دوه 91-1342 بررسي كرده تا ببينيم در طی اين سالها نحوه مديريت دولت در اجراي سياست هاي خود كه به عنوان ابزارهاي سياستي دولت محسوب مي شوند، چگونه بوده است.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

اهميت ثبات اقتصاد كلان

مبانی نظری و روش تحقیق

نتایج و یافته های تحقیق

محاسبات تحقیق

جمع بندی و ملاحظات

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما