پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله مقایسه بازده نسبت به مقیاس ارقام سنتی و جدید در مزارع توت فرنگی


دانلود مقاله مقایسه بازده نسبت به مقیاس ارقام سنتی و جدید در مزارع توت فرنگی

مقایسه بازده نسبت به مقیاس ارقام سنتی و جدید در مزارع توت فرنگی

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 10

 

مقدمه:

پنج نوع تابع ترانسلوگ، درجه دوم تعمیم یافته، کاب-داگلاس، لئونتیف تعمیم یافته، ترانسندنتال با استفاده از اطلاعات گردآوری شده و نرم افزار SHAZAM برآورد شده و بهترین فرم تابعی انتخاب گردید. رقم جدید نسبت به رقم رقم سنتی سال آوری ندارد، به این معنی که کیفیت و عملکرد آن در طول زمان تغییر نمی کند. با توجه به اینکه تعیین شرایط بازده مقیاس، در تعیین استفاده ی بهینه از منابع و نهاده ها مهم است، بنابراین ضروری است که برای تعیین میزان بهینه ی استفاده از نهاده ها و در نتیجه تولید کارا، به بررسی بازده مقیاس پرداخته شود. پایه های رویشی بدلیل یکنواخت بودن، زود به بار نشستن، رشد رویشی کمتر و استفاده از تراکم زیادتر در هر هکتار و نهایتاً بدست آوردن محصولی با راندمان بالا بر رقم سنتی برتری دارند. از آنجا که رقم سنتی توت فرنگی بدلیل رشد صفات و رشد رویشی زیاد، همچنین دیر به بار نشستن ارقام پیوندی روی این پایه ها، در باغداری مدرن و صنعتی قابل عرضه نیست، خوشبختانه در سال های اخیر پایه های رویشی به سرعت جایگزین رقم های سنتی در ایران شده اند. با توجه به اهمیت محصول توت فرنگی در اقتصاد کشور و اقتصاد خانوار کشاورزان در شهرستان سنندج، هدف از این مطالعه مقایسه بازده مقیاس و کارآیی در مزارع توت فرنگی جدید و رقم سنتی با استفاده از مناسب ترین شکل تابعی می باشد. در نظر گرفتن اين مطلب که اندازه بهينه مزرعه، مربوط به سطحى از محصول است که در آن هر واحد محصول با کمترين هزينه توليد مى‌شود، لذا آگاهى از نوع بازدهى نسبت به مقياس ضرورى است. نهايتاً وقتى بازده ثابت نسبت به مقياس در توليد وجود دارد، توليد در مزارع يا واحدهاى توليد کوچک يا بزرگ از نظر کارآئى تفاوتى ندارد. ولى اگر پديده بازده نزولى نسبت به مقياس حاکم باشد و به بيان ديگر هزينه‌هاى متوسط در بلندمدت افزايشى باشد، انتخاب اندازه بزرگتر به معناى آن است که هر واحد محصول با هزينه بيشترى توليد مى‌شود. اگر بازده صعودى نسبت به مقياس وجود داشته باشد، انتخاب اندازه بزرگتر و در نتيجه توليد مقدار بيشترى از محصول کارآتر است.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

روش تحقیق

داده های مورد نیاز

نتایج و بحث

مآخذ: یافته های تحقیق

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1341

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما