پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله هدف گذاری تورم و نرخ ارز در ایران و تاثیر آن بر نرخ بهره


دانلود مقاله هدف گذاری تورم و نرخ ارز در ایران و تاثیر آن بر نرخ بهره

هدف گذاری تورم و نرخ ارز در ایران و تاثیر آن بر نرخ بهره

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 23

 

مقدمه:

اقتصاددانان بر روی اینکه هدف نهایی و بلندمدت سیاست پولی، ثبات قیمتها میباشد اتفاق آرا دارند. در اجرای سياست پولی، بانک مرکزی می‌تواند مستقيماً از قدرت تنظيم‌کنندگی خود استفاده نموده و يا به طور غيرمستقيم از اثرگذاری بر روی شرايط بازار پول به عنوان انتشار دهنده پول پرقدرت (اسکناس و مسکوک در جريان و سپرده‌های نزد بانک مرکزی)استفاده نمايد. در این پژوهش به دنبال این هستیم که آیا هدف تورمی و نرخ ارز بر سیاست پولی موثر بوده است یا خیر؟ به منظور رسیدن به این اهداف از دو الگوی VECM و VAR در مدل با متغیرها با شکل اصلی و از الگوی VAR و قانون تیلور برای بررسی تابع عکسالعمل استفاده شده است. با توجه به اهمیت سیاست های پولی در اقتصاد کشور و متغیرهای مربوطه به آن، مطالعه حاضر با نگاهی به عوامل موثر بر سیاست های پولی و نرخ بهره با تاکید بر نرخ ارز و تورم انجام گردیده است. لنگر اسمی متغیری است که جهت تحقق هدف سیاست پولی از آن استفاده میشود و هدف از اختیار آن کاهش انتظارات تورمی و متعهد کردن مقامات پولی برای رسیدن به هدف اعلام شده است. بر همين اساس دو نوع ابزار سياست پولی قابل تفکيک می‌باشد که ابزارهای مستقيم (عدم اتکا بر شرايط بازار) و غيرمستقيم (مبتنی بر شرايط بازار) سياست پولی ناميده می‌شوند. پیشنهاد میشود که نرخ بهره توسط بانک مرکزی و به صورت دستوری تعیین نگردد و به نرخ بهره اجازه داده شود به صورت آزادانه و توسط متغیرهای بنیادین اقتصاد تعیین شود. از معیارهای انتخاب یک لنگر اسمی، میتوان به کم بودن هزینههای اجتماعی اتخاذ آن (مثل رکود و بیکاری) و توانایی کاهش تورم اشاره کرد.

فهرست مطالب:

چکیده

1-مقدمه

2-روش تحقیق و الگوی نظری

تبیین مدل تصحیح خطا

دادهها و متغیرهای تحقیق

3-نتایج پژوهش

نتایج آزمون ریشه واحد

نتایج آزمون مرتبه همگرایی

نتایج برازش الگوی تصحیح خطای برداری

نتایج برازش الگوی خودتوضیح برداری

4-نتایج و پیشنهادات

منابع


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1456

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما