پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود مقاله بررسی هدفمند نمودن هزینه های دولت به بخش عمومی در جهت تحقق رشد بهینه و انضباط اقتصادی


دانلود مقاله بررسی هدفمند نمودن هزینه های دولت به بخش عمومی در جهت تحقق رشد بهینه و انضباط اقتصادی

بررسی هدفمند نمودن هزینه های دولت و بخش عمومی در جهت تحقق رشد بهینه و انضباط اقتصادی

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: 8

 

مقدمه:

بررسی ها نشان میدهد که هزینه های عمرانی در مقایسه با هزینههای جاری تأثیر بیشتری را بر رشد اقتصادی در ایران دارد و هزینههای عمرانی دولت بر مصرف دهکهای مختلف درآمدی تأثیر بیشتری را بر رشد اقتصادی در ایران دارد و هزینه های جاری و عمرانی دولت بر مصرف دهکهای مختلف درآمدی تأثیر یکسان ندارد و با تفکیک تابع مصرف به دهکهای مختلف درآمدی بهتر می توان آثار هر یک از متغیرهای اقتصادی را بر رشد اقتصادی مورد بررسی قرار داد. با افزایش سرمایه گذاری دولت، سازوکارهای فزاینده درآمد در کوتاه مدت به کار افتاده و درآمد و قدرت خرید تعدادی از افراد جامعه افزایش مییابد و به دنبال آن، تقاضا برای کالا و خدمات ایجاد میشود و وجود این تقاضاها، موجب سرمایه گذاری بیشتر خواهد شد. در این مطالعه، تأکید بر تفکیک تابع مصرف گروههای مختلف درآمدی و تدوین سیستم معادلات همزمان برای هر کدام از گروهها و بررسی اثرات هزینههای جاری و عمرانی دولت بر رشد اقتصادی با توجه به توابع مصرف خاص هر گروه بوده است. رشد بهینه اقتصادی، بهبود مستمر شرایط مادی و کیفیت زندکی افراد و ایفای نقش مؤثر دولت در مجموعه روابط متقابل در سطح جهانی و انتقال کل جامعه از شرایط عقب ماندگی به توسعه یافتگی است که متأثر از هزینههای دولت است. گسترش مخارج جاری دولت که اثر غیر تولیدی دارد، بر توزیع درآمد تأثیر قابل ملاحظهای گذاشته و معمولاً، متوجه گروه های پردرآمد جامعه میشود و امکان بهره مند شدن بیشتر قشر کم درآمد را فراهم نمیکند. مخارج جاری دولت به طور مستقیم اثری بر قدرت تولید جامعه ندارد، بلکه، برای عده ای درآمد ایجاد کرده، سپس، ایجاد تقاضا میکند و ممکن است این تقاضا به صورت سرمایهگذاری جدید ظاهر شود. این مقاله، درجهت بررسی هزینه های دولت به منظور دستیابی به رشد بهینه اقتصادی و انضباط مالی در ایران را طی سالهای 91-1338 مورد بررسی قرار میدهد. هدف از انجام این مطالعه بررسی وضعیت اقتصادی کشور در بلند مدت و تدوین روابطی در جهت بهبود وضعیت هزینه و بودجهای کشور در راستای اقتصاد مقاومتی میباشد. از آ نجایی که فعالیتهای دولت، بخش خصوصی جامعه را متأثر میکند، مطالعه جنبههای اقتصاد کلان آن فعالیت ها از اهمیتی دوچندان برخوردار است. هزینه های دولت تولید را از طریق بهبود کارایی نیروی کار ، تهیه زیربناهای مستعد اقتصادی، اجتماعی و غیره را تحت تأثیر مثبت خود قرار میدهد.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

مواد و روش ها

نتایج و یافته های پژوهش

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1480

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما