پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت ولایت


دانلود پاورپوینت ولایت

ولایت

 

 

فرمت فایل: pptx

تعداد اسلاید ها: 31

 

 

مقدمه

متکلمین شیعه معتقدند همه پیامبران ولی نبودند و طبق آیات قرآن فقط برخی از پیامبران نظیر حضرت رسول اکرم و حضرت ابراهیم به این مقام رسیدند. وِلَایت و مشتقات آن به معنای سرپرستی از واژه‌های پر استعمال قرآن کریم‌اند که به معنای مالكیت تدبیر و صاحب اختیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با وجود اینکه ولایت در عرفان جنبه باطنی دین و گنجی مخفی است، به عقیده برخی هر سالکی با پیمودن مراحل سلوک می‌تواند به آن دست‌یابد. ولایت گاهی نیز ولایت بر تشریع؛ قراردادی و اعتباری است و به معنای قانون‌گذاری در جهان خلقت است، این ولایت نیز متعلق به خداوند است. ولایت خداوند ذاتی است، بنابراین ولایت برخی از پیامبران و ائمه معصومین ظهور و تجلی ولایت خدا است. برای تحقق این قاعده لازم است که ولی معصوم باشد و توسط معصوم دیگری همچون پیامبر معرفی شده باشد. این نوع ولایت که ولایت تکوینی و رابطه علی و معلولی بین خالق و مخلوق است منحصر در خدا است. ولایت مقام قرب است که به عقیده برخی دیگر مخصوص پیامبر اسلام و ائمه معصومین است. ولایت گاهی‌ فعل انسان است که در این حالت ولایت از سنخ ولایت تشریعی است. ولایت گاهی فعل خداست که عین توحید است و یکی از اسماء و صفات خداوند است.

فهرست مطالب:

ولایت به معنای سرپرستی

رویکرد قرآن به واژه ولایت

ولایت اصل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی

امامت، ولایت خاصه است

هر پیامبری ولایت ندارد

ولایت فعل خداوند است

ولایت خدا عین توحید اوست

خلافت انسان بر زمین از سوی خداوند است

ولایت معصوم، عین ولایت خداست

اقسام ولایت

ولایت تکوینی؛ ولایت واقعی و حقیقی

ولایت تشریعی؛ ولایت قراردادی و اعتباری

ولایت بر تشریع؛ قانونگذاری الهی است

ولایت در تشریع؛ ولایت در فعل انسان

ولایت بر جامعه خردمندان یا «ولایت فقیه»

سلوک عرفانی بدون ولایت بی معناست

ولایت منصبی دینی و دنیوی از نگاه اهل سنت

منابع

پایان

 

 

 

فروشگاه آنلاین محصولات دانلودی

پشتیبانی خرید: 09337266852


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما