پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت گاز مایع (LPG)


دانلود پاورپوینت گاز مایع (LPG)

گاز مایع (LPG)

 

نوع فایل: PowerPoint

تعداد اسلاید (ها): 29

 

مقدمه:

گاز مایع یا ال ‌پی‌ جی (به انگلیسی: Liquefied Petroleum Gas) به دو گاز هیدروکربنی بوتان و پروپان یا ترکیب آنها گفته می‌شود که در حالت مایع نگه داشته می‌شوند. این گاز در دمای ۲۱ درجه سلسیوس تحت فشار حداکثر ۸ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به مایع تبدیل می‌شود. و در زمان تولید فاقد رنگ و بو و حتی مزه است که برای ایمنی بیشتر به آن ترکیبات گوگرد دار به نام مرکاپتان (که شامل اتیل مرکاپتان و متیل مرکاپتان) اضافه می‌شود. گاز مايع که بصورت مخفف LPG ناميده مي شود معمولاً عمدتاً از دو ترکيب هيدروکربني پروپان و بوتان با فرمول شيميايي C4H10, C3H8 تشکيل شده است. LPG که معمولاً در برخي نقاط دنيا به نام ترکيب عمده آن، پروپان، نيز شناخته مي شود بعنوان محصول فرعي فرآيندهاي تصفيه و توليد گاز طبيعي و پالايش نفت خام توليد مي شود. بوتان خود شامل دو ترکيب ايزوبوتان ونرمال بوتان است. هر لیتر گاز مایع ۵۰۰ تا ۵۸۰ گرم و هر لیتر بنزین ۷۱۰ تا ۷۷۰ گرم وزن دارد. ۱ مگاژول/کیلوگرم است که بالاتر از بنزین و نفت کوره است و در وزن مساوی انرژی بالاتری تولید می‌کند اما ارزش حرارتی آن در حجم مساوی کمتر است چون گاز است و تراکم کمتری دارد. معمولاً مقادیر کمی از ترکیباتی چون پروپیلن و بوتیلن نیز در کاز مایع موجود است. گاز مایع بیشتر برای کاربردهای گرمایشی و به عنوان سوخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود.

فهرست مطالب:

گاز مايع (LPG) Liquefied Petroleum GAS

معایب LPG

انتشار گازهای آلاينده

معايب استفاده از LNG

مزایای استفاده از LNG

مخزن گاز مایع

شير مرکب (multi valve (LPG

شير اطمينان safety valve

شیر یکطرفه

شير دستي قطع جريان گاز

شير قطع جريان ناگهاني excess flow valve

شیر خروجی گاز مخزن

شناور floa

شير قطع جريان 80 درصد

سنسور سطح گاز درون مخزن level gauge sensor

در پوش شير مرکب يا محفظه ضد گاز (gas-tight cover(LPG

رگولاتور يا فشار شکن يا تبخير کننده (LPG)

ورودی گاز مایع

اطاقک مرحله اول frist stage room

شير برقي رگولاتور

شير برقي بنزين (LPG)

پایان


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1307

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما