پشتیبانی خرید: اگر پس از تکمیل خرید لینک دانلود را نتوانستید دریافت کنید، با شماره تماس 09115569722 ارتباط برقرار کنید (فقط پیامک) تا همان لحظه بررسی و سریعا مشکلتان را برطرف نماییم. برای شنیدن بخشی از کتاب های صوتی لطفا در تلگرام پیام دهید. آیدی تلگرام: @nabtarinfile

دانلود پاورپوینت مصر و نحوه ورود اسلام به این کشور


دانلود پاورپوینت مصر و نحوه ورود اسلام به این کشور

مصر و نحوه ورود اسلام به این کشور

 

نوع فایل: PowerPoint

تعداد اسلاید (ها): 40

 

توضیحات:

سیاست فرمانروایان عرب حاکم بر مصر این بود که با وجود ناآشنا بودن مردم مصر با زبان عربی این فرمانروایان از همان آغاز تمامی نوشته‌های رسمی را به عربی صادر کردند. مصر همواره از سرزمین‌های مهم برای حکومت اسلامی بوده و تا سال ۱۵۱۷ میلادی که دولت عثمانی بر مصر تسلط یافت در دست خلفای اموی و عباسی و فاطمی بود. با این حال، مسلمان شدن مردم مصر با عرب‌زبان شدن آن‌ها همراه نبود و اسلامی‌سازی مصر سده‌ها پس از عرب‌زبان‌شدن آن‌ها به انجام رسید. با این حال، مسلمان شدن مردم مصر با عرب‌زبان شدن آن‌ها همراه نبود و اسلامی‌سازی مصر سده‌ها پس از عرب‌زبان‌شدن آن‌ها به انجام رسید. با این‌که زبان عربی از سده نهم میلادی در مصر گسترش یافت دین اسلام تنها در سده چهاردهم تبدیل به دین اکثریت مصریان شد. روند عربی‌شدن زبان مصریان چندی به طول انجامید و کاربرد زبان عربی در این منطقه از سده نهم میلادی به این‌سو شدت گرفت. در سال ۶۴۱ میلادی (۱۹ هجری قمری) در زمان خلیفه دوم، عمر،(رض) عرب‌های مسلمان این کشور را فتح کردند. اقليت مذهبي اين كشور را مذهب مسيحيت (قبطي) به ميزان 8 درصد تشكيل ميدهد. این حاکمان ولی، علاقه زیادی به مسلمان کردن مردم مصر نشان نمی‌دادند. تقريباً 90 درصد از مردم كشور مصر مسلمان می باشند.

فهرست مطالب:

مشخصات

موقعیت جغرافیایی

اقتصاد مصر

تاریخ مصر و استعمار

نامه پیامبر اکرم به مقوقس حاکم مصر

به محمد فرزند عبدالله از مقوقس بزرگ قبط

نحوه ورود اسلام

خلفای فاطمی

شکل گیری خلفای فاطمی

مصر و ویژگی‏های تاریخی ـ هنری آن در جامه کعبه

دانشگاه الازهر: نخستین دانشگاه جهان

دانشگاهی در قالب یک مسجد

قطع رابطه جمهوری اسلامی ایران با مصر

اهرام ثلاثه مصر: یگانه بازمانده عجایب هفت گانه جهان

منابع


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1428

دیدگاه های کاربران (0)

استان گيلان-شهرستان تالش

تمام حقوق این سایت محفوظ است. کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما